مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

استاندار قم گفت: درحال حاضر قم از مرحله پیک بیماری کرونا عبور کرده، ولی هنوز مشخص نیست که شرایط در این استان چه زمانی عادی می‌شود.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهرام سرمست شنبه ۲۴ خرداد در پایان جلسه ستاد ملی کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس درآن شرکت کرده بود، اظهار کرد: با فاصله‌گذاری اجتماعی که به فاصله‌گذاری هوشمند ادامه پیدا کرد، رویکرد جدیدی آغاز شده‌ است. ما امروز به یک فاصله‌گذاری پویا نیاز داریم تا بر اساس آن استان‌های کشور را بر اساس وضعیتی که دارند، دوباره طبقه‌بندی شوند.

استاندار قم در تبیین فاصله‌گذاری پویا گفت: ‌در این فاصله‌گذاری استان‌هایی که وضعیتشان قرمز، زرد یا به نوعی سفید بوده، این مساله ثابت و دائمی نیست بلکه مناطقی که وضعیت آنها از سفید به قرمز تبدیل شده و همچنین از پیک عبور کردند، را شاهد هستیم.

سرمست عنوان کرد: طبق مطالب مطرح شده در جلسه فوق، در مجموع در کل کشور موج اپیدمی همان موج اول است، ولی این بیماری به صورت سیال در استان‌های مختلف حرکت می‌کند و جولان می‌دهد. بنابراین نیاز است استان‌هایی که وضعیت قرمز دارند، برای مقابله با بیماری و اعمال محدودیت‌ها دارای یک اختیارهای ویژه شوند.

وی ادامه‌داد: طبق تصمیم این جلسه ستاد ملی کرونا، استانداران استان‌هایی که در مرحله شروع پیک قرار دارند، اختیارهایی را برای اعمال محدودیت دارند. در استان‌هایی مانند قم فعلا وضعیت سفید نیست و احتمال اینکه شرایط چه زمانی عادی شود، مشخص نیست. بنابراین تاکید شد در عین بازگشایی‌ها، نظارت‌ نیز انجام شود.

استاندار قم همچنین گزارش ارائه شده در این جلسه در رابطه با بازگشایی اماکن مختلف در استان‌های کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: طبق این گزارش ۹۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی در اماکن مذهبی قم به‌ویژه حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران رعایت شده ‌است و امیدواریم توجه به موضوع همچنان ادامه پیدا کند.

سرمست افزود: با توجه به گزارش داده شده از سوی معاونت اقتصادی دولت تصمیم‌هایی برای مشاغل بدون بیمه گرفته شد، در این جلسه مقرر شد، نمایشگاه‌های تخصصی بدون دعوت عمومی و تنها با دعوت تخصصی از متخصصان امر و با رعایت پروتکل های بهداشتی برپا شود.

وی گفت: طبق تاکید رئیس جمهوری شهرهایی که قرمز نیستند، تالارهای پذیرایی آنها می‌توانند با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند. این مصوبه بعد از ابلاغ، از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی نظارت می‌شود و پس از آن ضمانت اجرایی پیدا خواهد کرد.

استاندار قم بیان کرد: به تعبیر رئیس جمهوری یک ائتلاف ملی برای زندگی بهتر را شاهد هستیم که بین قوای مختلف و مردم و مسئولان شکل گرفته و امیدواریم این ائتلاف با دوام و قوام بیشتری برای زندگی بهتر افراد جامعه برنامه‌ریزی کند.

سرمست در پاسخی به سئوالی در ارتباط با بیکاری مشاغل در این استان تاکید کرد: جزئیات این موضوع باید بر اساس جدولی که معاونت اقتصادی رئیس جمهوری تهیه کرده ابلاغ شود.

کد خبر 521153

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha