استاندار همدان گفت: در صورت بی‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های علوم‌پزشکی، مجبور به بازگشت محدودیت‌های پیش‌بینی‌شده در شرایط قبلی می‌شویم.

دوران کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سیدسعید شاهرخی شنبه ۲۴ خرداد در ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: اولویت نخست استان تأمین سلامت مردم همراه با معیشت است و بر این اساس با تلاش علوم‌پزشکی، دستورالعمل‌هایی تدوین‌شده که سلامت مردم را تأمین کند.

وی اضافه کرد: بر اساس این دستورالعمل‌ها با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا به‌صورت مرحله‌ای فعالیت برخی از مشاغل از سر گرفته شد اما گشایش فعالیت‌ها به معنای اتمام کرونا نبوده و نیست.

استاندار همدان بیان کرد: تداوم گشایش فعالیت‌ها فقط در صورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است، نمی‌توان قرنطینه مطلق کرد تا کسی کاری نکند بلکه سیاست دولت از سرگرفته شدن برخی فعالیت‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

شاهرخی ادامه داد: ستاد ملی مقابله با کرونا منطبق با دستورالعمل‌های بهداشتی مجوز فعالیت برخی مشاغل را صادر کرد که تداوم فعالیت این مشاغل منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی بی‌توجهی ۳۰ تا ۵۰ درصد دستگاه‌های دولتی همدان به فاصله‌گذاری اجتماعی را نگران‌کننده دانست و افزود: نظارت بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باید جدی‌تر از گذشته ادامه یابد و با واحدهای متخلف به‌طورجدی برخورد کرد.

استاندار همدان اظهار کرد: نباید اجازه عادی جلوه دادن شرایط داده شود بلکه باید با بخش‌هایی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه هستند با جدیت برخورد کرد و حساسیت احتمال ابتلا به ویروس کرونا را در مردم بالا برد.

شاهرخی ادامه داد: مردم باید بدانند شرایط حساس بوده بنابراین رعایت فاصله اجتماعی امری لازم و جدی است و در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی شمار بیماران بستری، ایزوله افزایش‌یافته و شاهد بروز مشکل برای معیشت و اقتصاد خانوارها خواهیم بود.

وی گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور از ۸۰ به ۲۰ درصد مردم رسیده و در همدان پیشتر ۸۵ درصد مردم به این مؤلفه‌ها توجه داشتند که هم‌اینک این رقم به ۴۵ تا ۵۰ درصد کاهش داشته و وضعیت کنونی مؤید کاهش حساسیت ابتلا به کرونا است.

استاندار همدان به فرمانداران کبودرآهنگ، فامنین و نهاوند که در وضعیت نامناسب از نظر آمار مبتلایان به کرونا قرار دارند تذکر داد تا هفته نخست تیرماه شرایط این شهرستان‌ها را با تشدید نظارت و اعمال مقررات سختگیرانِ و توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی تغییر دهند در غیر این صورت با گذر زمان وضعیت استان همدان در شرایط قرمز قرار می‌گیرد.

شاهرخی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین نقاط آسیب‌پذیر ما در زمینه کرونا، حمل‌ونقل درون‌شهری است باید اتوبوس‌ها، ون‌ها و تاکسی‌ها پروتکل‌های ابلاغی را با دقت رعایت کرده و بر اساس ظرفیت پیش‌بینی‌شده مسافر سوار کنند.

وی از هم استانی‌ها درخواست کرد جان مردم را به دلیل برگزاری مراسم عروسی و عزا به خطر نیندازند همچنین از علوم‌پزشکی خواست آمار و اطلاعات افرادی که به علت شرکت در این مراسم‌ به ویروس کرونا مبتلا شدند را اطلاع‌رسانی کند.

استاندار همدان ادامه داد: ویروس کرونا باکسی تعارف و شوخی ندارد و همه اقشار از غنی و فقیر گرفته تا فعالان در هر رسته شغلی امکان ابتلا به این ویروس را در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و بهداشت فردی دارند.

شاهرخی از نهادهای مسئول خواست در صورت دریافت گزارشی مبنی بر برگزاری مراسم عروسی و عزا در یک محل، به‌فوریت وارد عمل شده و با جدیت با فرد متخلف برخورد کنند و اجازه برگزاری مراسم را ندهند.

وی اظهار کرد: مشکل موجود در بخش مسکن یک موضوع ملی است و رئیس‌جمهوری به چند نفر از وزرا برای چاره‌اندیشی دراین‌باره دستوراتی دادند بنابراین رفع مشکلات این حوزه نیازمند اتخاذ تصمیم‌های ملی است.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان اضافه کرد: در حوزه استان نیز می‌توان بخشی از مشکلات بخش مسکن را با نظارت کاهش داد بااین‌وجود نباید هرکس طرف مقابل را متهم کند.

شاهرخی بیان سخنان غیر کارشناسانه را در کاهش قیمت‌ها بی‌تأثیر دانست و گفت: اینکه عنوان شود افرادی که خانه‌دارند از وضعیت مستأجرها بی‌اطلاع هستند درست نیست بلکه باید برای هر اظهارنظری ابتدا اطلاعات پیرامون آن موضوع را داشته باشیم.

وی افزود: هر فردی در چارچوب مسئولیت خود می‌تواند اظهارنظری داشته باشد با این توضیح که بنده تخصصی درز مینه نحوه عمل و بستری یک بیمار یا مسائل قضایی و امثالهم نداشته و مسئولان این نهادها دراین‌باره تخصص کافی را دارند.

استاندار همدان اظهار کرد: اداره امور استان باید مبنای علمی، عقلانی و کارشناسی داشته باشد، مسئولان باید برای ایجاد وحدت و همدلی در استان کمک کنند تا وقت آنان صرف خدمت به مردم شود.

کد خبر 521151

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha