مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
۰ نفر

برداشت آزمایشی گیاه دارویی قدومه (تودری) برای نخستین بار در شهرستان کازرون استان فارس از سطح یک و نیم هکتار آغاز شد.

برداشت گیاه دارویی قدومه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی کازرون استان فارس شنبه ۲۴ خرداد گفت: میزان بذر مورد نیاز این گیاه که دوره رشد ۳ تا ۴ ماهه دارد در هرهکتار ۱۰ کیلوگرم است که بیش بینی می‌شود این گیاه دارویی با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب در هر هکتار یک ونیم تن برداشت شود.

زهرا پناه اضافه کرد: این گیاه نیاز به آب کم دارد طوری که در دوره چهار ماهه کاشت تا برداشت به سه مرتبه آبیاری نیاز دارد و این می‌تواند جایگزین مناسبی برای گیاهان پرآب در منطقه باشد.

وی اظهار کرد: این گیاه دارویی را پس از برداشت در یک مکان خشک می‌کنند و از آن دانه گیری می‌شود و درنهایت با بسته‌بندی در داروخانه به فروش می‌رسد.

پناه گفت: در شهرستان کازرون بیش از ۵۰ هکتار از اراضی به کشت گیاهان دارویی اختصاص‌یافته است.

همچنین کارشناس زراعت جهاد کشاورزی کازرون گفت:دانه گیاه قدومه، لعاب‌دار است که برای افراد دیابتی که احساس گرسنگی می‌کنند بسیار مفید است.  

مریم پورحسینی افزود: این گیاه چون دارای کالری کمی است در رژیم لاغری افراد و درمان سرماخوردگی وگلو درد و تسکین سرفه از آن استفاده می‌شود.

یکی از کشاورزان منطقه که اقدام به کشت این گیاه دارویی کرده است گفت: سال گذشته اقدام به کشت بامیه، هندوانه و گوجه در این مزرعه کردم که چون پر آب بر بودند و دربرداشت هم نتیجه خوبی نداد با توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی کازرون امسال اقدام به کشت گیاه دارویی قدومه کردم که علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، پیش‌بینی می‌شود عملکرد خوبی داشته باشم.  

این کشاورز افزود: با کشت این گیاه دارویی برای بیش از ۱۵ نفر از اهالی منطقه هم ایجاد شغل شده است.

کازرون از شهرستان‌های غربی استان فارس است که فاصله مرکز آن با شیراز حدود ۱۲۰ کیلومتر است.  

کد خبر 521091

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha