مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و ناظر عالی ذبح و صید شرعی دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: معضل کنونی این استان، وجود مراکز عرضه مرغ زنده به ویژه در کلانشهر زاهدان است که در بازدیدهای به عمل آمده در اغلب موارد، کشتارهای انجام شده در این اماکن مطابق موازین شرعی نبوده و به هیچ عنوان مورد تایید نیست.

مرغ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حسین شریفی‌نیک شنبه ۲۴ خرداد افزود: در تمامی کشتارگاه‌های سیستان و بلوچستان عملیات ذبح دام و طیور به‌وسیله ذابح آموزش دیده و تحت نظر ناظران شرعی انجام می‌شود. بنابراین مطمئن‌ترین مکان برای تهیه گوشت پاک و حلال، مراکز مجاز عرضه تحت نظارت دامپزشکی است.

وی گفت: به استناد آیه سوم سوره مائده و روایات اسلامی، شرط استفاده کردن از گوشت حیوانات حلال گوشت (گاو، گوسفند و مرغ و غیره) تزکیه و پاک شرعی شدن حیوان است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و ناظر عالی ذبح و صید شرعی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در شرایط کنونی و با توجه به شیوع ویروس کرونا، تهیه و تامین فرآورده خام دامی از مراکز غیرمجاز، علاوه بر اطمینان نداشتن از پاک بودن محصول، تهدید و مخاطره‌ای جدی برای سلامت شهروندان است.

وی از عموم شهروندان خواست ضمن پرهیز از خرید مرغ زنده؛ گوشت و مرغ موردنیاز خود را از مراکز و فروشگاه‌های مجاز و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند.

کد خبر 521018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha