دانشمندان دانشگاه هنگ‌کنگ فرمول پروبیوتیک را به عنوان شیوه جدید مقابله با بیماری کوویدـ۱۹ توسعه داده‌اند.

محققان چینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، فرانسیس چان سرپرست تیم تحقیق در این باره گفت: سلامت روده بر سیستم ایمنی بدن تأثیر دارد. ما باید ترکیب باکتری‌های روده را که به حفظ قدرت دفاعی ما کمک می‌کند شناسایی کنیم. می‌توانیم برای تقویت ایمنی بدن در برابر عفونت‌های ویروسی و باکتریایی، میکروبیوم‌های روده را تعدیل کنیم. این روند راهکار جدیدی در مقابله با کوویدـ۱۹ خواهد بود.

محققان دانشگاه از ماه فوریه تا مارس نمونه مدفوع ۱۵ بیمار کوویدـ۱۹ را جمع‌آوری کردند. نتایج نشان داد دیسبیوز روده شدید در بیماران وجود داشت. دیسبوز روده به معنای عدم تعادل در باکتری‌های خوب و بد روده است. باکتری‌های خوب در آن‌ها از بین رفته در حالی که سایر پاتوژن‌ها در روده بیماران در حال افزایش است. سپس تیم تحقیق داده‌های مربوط به میکروبیوم روده ۱۵۰ بیمار کوویدـ۱۹ و ۱۵۰۰ فرد سالم را جمع‌آوری کردند.

با استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌ها، تیم تحقیق موفق به تهیه یک فرمول پروبیوتیک شد که دیسبیوز روده ناشی از عفونت کوویدـ۱۹ را هدف قرار می‌دهد. محققان در حال مطالعه باکتری‌های خوبی هستند که ارتباط نزدیکی با سیستم ایمنی ما دارد و درصدد یافتن راه‌حل‌هایی برای محدودکردن تهدید ناشی از کروناویروس جدید بر سلامت ما هستند. محققان قصد دارند این فرمول را به مکمل پروبیوتیک که قابل افزودن به رژیم غذایی است، تبدیل کنند.

کد خبر 521016

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha