رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: با هدف رونق و جهش تولید، این سازمان ۵۴ مجوز بی‌نام و فرصت کاری برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران صادر کرده است.

کشاورزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  عبدالله یوسفی شنبه ۲۴ خرداد اظهار کرد: این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی و همچنین غیرکشاورزی صادر شده که به منظور رونق و تحقق جهش تولید به سرمایه گذاران واگذار خواهد شد.

 وی افزود: تمامی مجوزها و استعلام‌های مورد نیاز این طرح‌ها گرفته شده است که در صورت تقاضای سرمایه‌گذاران برای اجرا، این طرح‌ها به نام آنان واگذار می‌شود.

یوسفی بر حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران تاکید کرد و گفت: برای تحقق شعار جهش تولید، همکاری و مساعدت تمامی دستگاه‌ها و بانک‌ها مورد انتظار است.

تاکنون در خراسان شمالی ۷۰ مجوز بی‌نام و فرصت کاری برای سرمایه‌گذاران متقاضی صادر شده است که بیشترین این پروژه‌ها مربوط به بخش کشاورزی است.

سهم خراسان شمالی ۶ دهم درصد از تولید ناخالص داخلی تمامی بخش‌های اقتصادی کشور است که سهم بخش کشاورزی این استان ۱.۱ درصد از تولید ناخالص بخش کشاورزی است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از مجموع این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می‌کنند. بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.  

حدود ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری این استان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را دارد.

توزیع اشتغال در این استان در بخش کشاورزی ۳۹.۶ درصد، صنعت ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است، اما در حوزه صنعت و خدمات پایین‌تر است.

کد خبر 520989

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha