فرماندار نهبندان گفت: تاکنون حدود ۶۳ هزار هکتار از مراتع و مزارع نهبندان در دام ملخ صحرایی افتاده و به‌صورت روزانه و گاهی ساعتی این سطح در حال افزایش است.

ملخ صحرایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مجید بیکی شنبه ۲۴ خرداد افزود: سال ۹۸ سه کانون آلوده به ملخ صحرایی در شهرستان نهبندان شناسایی شد، سال ۹۹ با توجه به بارندگی‌های خوب و افزایش رطوبت نخستین ریزش ملخ صحرایی مهاجر را در شهرستان نهبندان شاهد بودیم.

وی گفت:ملخ صحرایی از سال ۹۸ وارد شهرستان شد، اما این آفت در سال ۹۹ هجوم طغیانگری دارد که باید به موضوع هجوم ملخ صحرایی به عنوان چالش استانی نگاه شود.

فرماندار نهبندان اعلام کرد: با شناسایی یک کانون ۲۰ هزار هکتاری جدید وسعت مناطق آلوده به این آفت در شهرستان به ۶۳ هزار هکتار افزایش یافته است.

بیکی از کمبود نیروی انسانی، تجهیزات و ماشین‌آلات برای مقابله با ملخ‌های صحرایی خبر داد و مطرح کرد: بضاعت شهرستان برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی ضعیف‌تر است، چراکه آمادگی مبارزه با ملخ صحرایی با این حجم وسیع را نداریم.

وی گفت: مبارزه و سم‌پاشی برای ریشه‌کن کردن آفت در حدود ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان انجام شده است و اکنون پوره‌های ملخ در حال تبدیل شدن به ملخ کامل است، لذا باید مبارزه با ملخ صحرایی به‌صورت جدی و ضربتی انجام شود.

فرماندار نهبندان تبیین کرد: احتمال هجوم ملخ‌های صحرایی به مزارع و باغ‌های شهرستان بسیار بالاست که باید تمام دستگاه متولی استانی و ملی در این زمینه مشارکت کنند تا عملیات مبارزه با ملخ‌ها به‌صورت ضربتی انجام شود.

بیکی گفت: در صورت عدم مبارزه، ریزش ملخ‌ها را به تمام شهرستان‌های استان خراسان‌ جنوبی خواهیم داشت، اما با این اوضاع هنوز هواپیمای سم‌پاش از مرکز کشور به شهرستان ارسال نشده در حالی که با توجه به تکثیر پوره‌ها و تبدیل شدن آنها به ملخ کامل ارسال آن ضروری است.

کد خبر 520977

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha