رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان اردبیل گفت: به دلیل افزایش تعداد مراجعان بیماری کرونا به مراکز درمانی استان و امکان شیوع گسترده و دوباره آن، آب‌های گرم معدنی تا اطلاع‌ثانوی همچنان تعطیل خواهند بود.

استخر آب‌گرم

ب‌ه گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان اردبیل، در جریان سفر به شهرستان سرعین افزود: تصمیم درباره بازگشایی آب‌های گرم استان با توجه به شرایط خاص در اختیار ستاد ملی کرونا بوده و با سفید شدن وضعیت منطقه در این زمینه تصمیم‌گیری می‌شود.  

وی ادامه‌داد: با توجه به اهمیت کشوری منطقه توریستی سرعین و اینکه سالانه جمعیت شناوری میلیونی در این شهرستان حضور می‌یابند، در صورت عدم تعطیلی آبگرم‌ها و صنوف مختلف، این شهرستان تبدیل به مرکز انتشار ویروس کرونا شده و کنترل آن غیرممکن بود و به همین دلیل با تصمیم ستاد ملی کرونا و تصمیمات وزارتی، بنابراین شد که کسب و کارهای این شهر از جمله آب‌های‌گرم معدنی تا اطلاع ثانوی تعطیل باشند.  

وی با تقدیر از اهالی، کسبه و متولیان آب‌گرم‌های شهرستان سرعین در همکاری مناسب در این زمینه اظهار کرد: بسیار متاسف هستیم که با بروز بیماری کرونا اصناف و اهالی سرعین  دچار ضرر و زیان هنگفت مالی و اقتصادی شده‌اند.  

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان اردبیل بیان‌کرد: در نقشه تفصیلی شهر سرعین، ۳۰ هزار متر مربع زمین با کاربری بهداشتی درمانی پیش‌بینی شده است.  

حبیب‌زاده افزود: به دلیل توریستی بودن منطقه و با توجه به ضرورت موضوع، یک دستگاه سونوگرافی برای سرعین اختصاص یافته و بزودی در مرکز جامع خدمات سلامت شهر راه‌اندازی می‌شود.  

کد خبر 520965

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha