معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: بر اساس ابلاغیه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و طبق مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۷ خرداد جاری خوابگاه‌های این واحد دانشگاهی نیز برای پذیرش دانشجویان مطابق با پروتکل‌های بهداشتی آماده و تاکنون ۴۰ درصد آنها اشغال‌شده است.

خوابگاه دانشجویی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر مهدی قائمی شنبه بیست و چهارم خرداد با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی به‌عنوان دغدغه اصلی در این حوزه افزود: با توجه به شرایط کرونایی، حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها موجب تجمع می‌شود و بر این اساس طبق دستورالعمل‌های اعلام‌شده خوابگاه‌ها با ظرفیت ۵۰ درصدی پذیرش خواهند کرد.

وی اضافه کرد: این واحد دانشگاهی علاوه بر دغدغه کیفیت آموزش دانشجویان سلامت آنان را مدنظر قرار داده و در این خصوص با تشکیل جلساتی، برگزاری کلاس‌ها و حضور دانشجویان بررسی و این نتیجه حاصل شد که با برگزاری کلاس‌های مجازی، نیازی به حضور دانشجویان نیست چراکه حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها مساوی با تراکم جمعیت در خوابگاه‌ها است که این موضوع به جهت پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، مهم است.

این مسئول ادامه داد: در راستای بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۷ خرداد، ۲ اصل کلی مبنی بر اینکه دروسی که از زمان تعطیلی دانشگاه‌ها به‌صورت مجازی برگزار شده بود، همچنان به‌صورت مجازی ادامه یابد و دروس آزمایشگاهی و عملی که امکان برگزاری مجازی دارند هم، به دروس تئوری اضافه و مجازی برگزار شود، مورد توجه قرار گرفت.

وی اظهار کرد: بنابراین عده‌ای از دانشجویان برای گذراندن دوره‌های کارآموزی و کارورزی در دانشگاه حضور پیدا کردند و این دوره‌ها طبق برنامه‌ای که دانشکده‌ها اعلام کردند به‌صورت مرحله‌بندی و فشرده برگزار می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها به‌احتمال خیلی زیاد، آزمون دروس تئوری و آزمون‌های انگلیسی دانشجویان به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد که نحوه برگزاری آن نیز طی روزهای آینده برای دانشجویان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

قائمی افزود: هرچند با اقدامات انجام‌ شده زیرساخت‌های اینترنتی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی دانشجویان روند خوبی داشته اما برای رسیدن به حد ایده‌آل به‌ویژه برای برگزاری امتحانات باید این مهم لحاظ شود، چراکه هرگونه خلل در این برنامه‌ها می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد.

وی اضافه کرد: درخصوص نحوه برگزاری و کاستن از نواقص کلاس‌ها از ظرفیت و نقطه نظرات دانشجویان در برگزاری هرچه بهتر آموزش استقبال می‌شود که در این راستا این قشر، هرگونه ایرادی بر کیفیت محتواها، آموزش مجازی و زمان‌بندی را اعلام کنند، تا به‌مرور این موانع کمتر شود.

به گفته این مسئول، در این خصوص با  بازخوردی که از دانشجویان گرفته می‌شود، اطلاعاتی که در جهت اصلاح این فرآیند و برنامه‌ها می‌دهند، برای بهتر شدن آموزش استفاده می‌شود تا کار با حداقل ایراد و مشکل پیش برود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان ادامه داد: حدود ۳۰ درصد دانشجویان این واحد دانشگاهی را بومی و  ۷۰ درصد دیگر را غیربومی‌ها تشکیل می‌دهند و بر این مبنا برنامه‌ریزی‌ها طبق این رویه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سلامت دانشجویان مهم‌ترین اصل است و در کنار آن، تامین وسایل حفاظت برای دانشجویان نیز مهم است که در این خصوص، دانشگاه در حد توان وسایل حفاظتی را تهیه‌کرده و به دانشکده‌ها تحویل می‌دهد که دانشجویان هنگام مراجعه این بسته‌ها را دریافت می‌کنند.  

در زمان حاضر  چهارو هزار و ۲۰۰ دانشجو و ۴۰۰ هیات علمی در دانشکده‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان مشغول تحصیل و تدریس هستند.

کد خبر 520936

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha