شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: مشکلات ناشی از شیوع کرونا بر آتش‌نشانی اهواز تاثیر بسیاری گذاشته است، ۶۴ نیروی آتش‌نشانی اهواز از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون مبتلا شده‌اند که ۱۲ نفر آنها بهبود یافته‌اند.

آتش‌نشان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم قنبری شنبه ۲۴ خرداد اظهار کرد:  با شیوع کرونا بسیاری از نیروهای آتش‌نشانی که مانند دیگر دستگاه‌ها در تلاش برای مقابله با این ویروس بودند متاسفانه به کرونا مبتلا شدند از این رو با توجه به تعداد نیروهای مبتلا به ویروس کرونا در حال حاضر۶ ایستگاه آتش‌نشانی  اهواز با کمبود نیرو مواجه هستند.

وی با تاکید بر وجود کمبود تجهیزات آتش‌نشانی در اهواز، استان خوزستان گفت: محدوده فعالیت آتش‌نشانی اهواز گسترده است، علاوه بر هشت منطقه‌ای که  در اهواز باید پوشش دهد تا کیلومتر ۶۰ جاده‌های خروجی اهواز مانند اهواز به اندیمشک، اهواز به شوشتر، اهواز به مسجدسلیمان، اهواز به ماهشهر، اهواز یه خرمشهر، اهواز به آبادان و...نیز بر عهده این آتش‌نشانی است.

کمبود ۱۳۰ دستگاه خودرو آتش‌نشانی در اهواز

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ادامه داد: کلانشهری مانند اهواز با  جمعیتی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیازمند حداقل ۱۸۶ دستگاه خودرو آتش‌نشانی است این در حالی است که در اکنون تنها  ۵۶ دستگاه خودرو آتش‌نشانی داریم.

وی افزود: با توجه به میزان آتش‌سوزی‌ها  در اهواز این تعداد کافی نیست البته از تعداد ۵۶ دستگاه خودرو آتش‌نشانی که فعال در مهار آتش‌ها هستند ۲۶ دستگاه از رده خارج بودند که دوباره اورهال شدند و الان مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات آتش‌نشانی اهواز گرانی تجهیزات و نبود اعتبار کافی برای خرید این تجهیزات است به عنوان مثال تنها برای خرید یک نردبان ۳۰ میلیارد ریال اعتبار لازم داریم لذا برای این که مساله آتش‌سوزی‌ها مستقیما با سلامت مردم سرو کار دارد نیازمند نگاه و کمک تمامی دستگاه‌ها برای تامین تجهیزات آتش‌نشانی هستیم.

قنبری ادامه داد: در حال حاضر آتش‌نشانی اهواز با همه سختی تلاش می‌کند متناسب با تمامی حوادثی که در اهواز رخ می‌دهد پای کار باشد.

وی گفت: اما در حال حاضر آتش‌نشانی اهواز نیازمند همکاری مردم است چراکه با توجه به مشکلات ناشی از شیوع کرونا، کمبود تجهیزات و افزایش آتش‌سوزی‌های ناشی از افزایش دما، مشکلات ما دوچندان شده است.

قنبری توضیح داد: برخی آتش‌سوزی‌ها در منازل با یک کپسول آتش‌نشانی خاموش می‌شود  لذا از مردم ‌درخواست داریم یک کپسول آتش‌نشانی را در منزل داشته باشند، آتش‌نشانی این کپسول‌ها را به صورت رایگان برای مردم  پر می‌کند.

در حال حاضر ۱۴ ایستگاه آتش‌نشانی در اهواز فعال هستند.

کد خبر 520897

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha