معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ضرورت رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم گفت: شیوع کرونا در جامعه به حدی رسیده که استفاده از ماسک برای همگان ضروری است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر قاسم جان‌بابایی گفت: استفاده از ماسک، پیش‌تر برای جمعیت عادی توصیه نمی‌شد و حالا توصیه این است در مکان‌هایی که فاصله‌گذاری کمتر رعایت می‌شود، همه مردم از ماسک استفاده کنند.

وی با تأکید بر تولید ماسک‌های ارزان و حتی خانگی که تهیه آن برای همه اقشار مختلف مردم امکان‌پذیر باشد، اضافه کرد: این نوع ماسک‌ها باید تهیه و به وفور در اختیار مردم قرار داده شود تا همگان در هر مکانی که هستند ملزم به استفاده از آن باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه استفاده از ماسک نقش بسیار مهمی در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا دارد، گفت: استفاده از ماسک به ویژه برای سالمندان و کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، بسیار مهم است.

آقای دکتر جان‌بابایی با تأکید بر استفاده از ماسک برای همگان افزود: باید در زمینه آگاه‌سازی مردم نسبت به رعایت فاصله اجتماعی و موارد بهداشتی، کاهش رفت و آمدهای غیرضروری و نگهداری بیشتر از سالمندان نیز توجه ویژه کرد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی تلاش همه باید بر حول کاهش شمار مبتلایان در جامعه باشد، ادامه داد: تداوم بی‌توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی می‌تواند منجر به شیوع بیشتر این بیماری و اوج دوباره آن در آینده نزدیک شود.

وی با قدردانی از مشارکت غیرقابل توصیف خیران و مردم برای مقابله با این بیماری در کشور گفت: کل جامعه در ماه‌های اخیر به میدان آمدند و توانستند با حضور در کنار کارکنان بهداشت و درمان آبروی نظام را در جهان به خوبی حفظ کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مسؤولان مخالف تداوم فعالیت و کسب و کار در جامعه نیستند، افزود: متأسفانه حضور مردم و رعایت نشدن فاصله اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی در تفرجگاه‌ها و برخی آیین‌ها و مراسم افزایش یافته و نیاز است تا مسؤولان در این زمینه کنترل بیشتری اعمال کنند.

وی یادآور شد: در این راستا برنامه‌ریزی خواهد شد تا حدود اختیارات مسؤولان در استان‌ها و شهرستان‌ها برای اعمال محدودیت‌ها جهت جلوگیری از شیوع این بیماری افزایش پیدا کند تا در هر استان و منطقه‌ای مسؤولان با توجه به میزان شیوع، قادر به اعمال این محدودیت‌ها باشند.

کد خبر 520679

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha