پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴
۰ نفر

رئیس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با بازگشایی کارخانه باختر بیوشیمی یخشی از داروهای ضدویروس موردنیاز کشور در کرمانشاه تولید خواهد شد.

تولید دارو

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر محمدرضا شانه‌ساز که به کرمانشاه سفر کرده است، پنج‌شنبه ۲۲ خرداد در دیدار با هوشنگ بازوند، استاندار این استان اظهار داشت: خط تولید داروی ضدویروسی که در کارخانه باختر بیوشیمی وجود دارد می‌تواند در تامین داروی موردنیاز کشور بسیار موثر باشد.

وی افزود: با مساعدت ویژه نهادهای مسوول مشکل کارخانه باختر بیوشیمی به زودی برطرف خواهد شد و این کارخانه روند تولید را آغاز خواهد کرد.

معاون وزیر بهداشت توضیح داد به دلیل افزایش قیمت‌ها مدیران کارخانه درخواست افزایش قیمت محصولات تولیدی خود را دارند از این رو در نشستی که هفته آینده برگزار می‌شود مشکل قیمت‌گذاری این واحد را برطرف خواهیم کرد.

شانه‌ساز توضیح داد: قرار بود در هفته ابتدایی اسفند ماه به منظور حل مشکل باختر بیوشیمی به کرمانشاه سفر کنیم که شیوع گسترده بیماری کرونا مانع از این سفر شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در رابطه با تولید ماسک در کشور گفت: پارچه ماسک های سه لایه را ۲ شرکت در کشور تولید می‌کنند که اختلافات قیمتی با این شرکت ها واحدهای تولیدی در استان ها را با مشکل روبه رو کرده است.

معاون وزیر بهداشت افزود: براساس مذاکرات انجام شده با این شرکت ها مشکل تولید ماسک کشور در هفته آینده حل می شود.

شانه‌ساز در رابطه با تولید الکل نیز گفت: اختیار به استان تفویص شده است و هر واحدی که ظرفیت داشته باشد می تواند در این زمینه فعال شود.

شرکت داروسازی باختر بیوشیمی در سال ۱۳۶۸ تحت شماره ۱۷۷۱ در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و در ‌همان سال فعالیت خود را با تولید نوارهای تشخیصی طبی برای اولین بار در ایران، با هدف و چشم انداز در دسترس قرار دادن جدیدترین داروهای روز دنیا با بهترین کیفیت، مناسبترین قیمت و ایجاد خودکفایی در تولید دارو، صرفه جویی در مصرف ارز، اشتغالزایی آغاز کرد.

این شرکت در شهر کرمانشاه با مساحتی در حدود پنج هزار مترمربع با زیربنایی در حدود سه هزار مترمربع پا به عرصه خدمت به ارتقا سلامت ایرانیان گذاشت و پس از آن خطوط تولید دارویی را برای فراهم کردن امکان تولید محصولات دارویی جامد (قرص و کپسول) راه اندازی نموده و توسعه بخشید.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۸۰ هزار و ۱۵۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۵۸۴ نفر رسید.

سیما سادات لاری پنج‌شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۲ خرداد) براساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی ۲ هزار و ۲۳۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۶۸۸ مورد بستری و هزار و ۵۵۰ نفر موارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور به ۱۸۰ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.

سادات لاری افزود: استان‌های خوزستان، کرمانشاه، کردستان، کرمان و هرمزگان در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند.

کد خبر 520665

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha