رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تکمیل و آماده بهره‌برداری‌شدن ۴۴ طرح کشاورزی این استان با اعتباری افزون بر هزار میلیارد ریال خبر داد.

کشاورزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ذبیح‌الله غریب اظهار کرد: هم‌زمان با هفته جهاد کشاورزی، این طرح‌ها در قالب  اجرای سیستم آبیاری نوین، دام و طیور، شیلات و آبزیان و مجتمع گاوداری اجرا شده است که با بهره‌برداری از آنها بیش از ۱۲۰۰ خانوار از مزایای آنها برخوردار خواهند شد.  

وی ادامه داد: بخشی از اعتبار اجرای این طرح‌ها از محل منابع  دولتی و از محل منابع تسهیلات بانکی و بخشی دیگر نیز از آورده متقاضیان استانی تامین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که بخش کشاورزی از جمله رکن‌های اساسی و مهم اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی است گفت: تلاش متولیان کشاورزی استان بر تحقق پیام نوروزی مقام معظم رهبری در زیربخش‌های کشاورزی، اقتصاد مقاومتی و جهش تولید است.

وی تصریح کرد: بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری با تامین یک‌سوم درآمد مردم استان و با تولید سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول گیاهی و دامی، ۳۰ هزار میلیارد ریال درآمدزایی برای استان دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این استان در دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی در تولید ۷ محصول رتبه برتر کشوری را کسب کرده است.

غریب تاکید کرد:  این استان با تولید حدود ۲۳ هزار تن ماهی سردابی (قزل آلا) و تولید ۲۴ هزار تن بادام رقم مامایی صادراتی رتبه نخست تولید این محصولات را به خود اختصاص داده است.

هم‌اکنون حدود ۶۶ هزار بهره‌بردار چهارمحال و بختیاری از بخش کشاورزی و دامپروری ارتزاق می‌کنند.

۲۱ تا ۲۷ خرداد هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

کد خبر 520605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha