مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: شهر قم با کمبود ۷ ایستگاه پایش آلودگی هوا مواجه است.

آلودگی هوا

به گزارش همشهری آنلاین، سید رضا موسوی مشکینی در برنامه گفت‌وگوی خبری سیمای مرکز قم با اشاره به افزایش آلودگی هوا در قم طی سال‌های اخیر گفت: این مسئله مهم، ضرورت افزایش ایستگاه‌های پایش آلودگی هوا را دوچندان می‌کند.

وی افزود: این در حالی است که شهر قم تنها ۳ ایستگاه پایش آلودگی هوا دارد و ضروری است ۷ ایستگاه دیگر به این مجموعه اضافه شود.

موسوی تصریح کرد: تا ۵ سال قبل، آلودگی قم از منشا خارجی مانند کشور عراق یا غرب ایران ایجاد می‌شد، در حالی که در چند سال گذشته، کانون‌های داخلی موجب آن شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم علل این آلودگی‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: خشکسالی، چرای بی‌رویه و فعالیت‌های انسانی از علل مهم این امر به شمار می‌رود که زنگ خطر را برای شهر قم به صدا درآورده است.

موسوی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۹ روز هوای ناسالم برای گروه‌های خاص و ۲۴ روز ناسالم برای عموم مردم داشتیم که منجر به تعطیلی برخی روزها شد.

وی بر ضرورت جلوگیری از تخریب و برداشت‌های بیش از حد از دریاچه نمک و حوض سلطان تاکید کرد و افزود: این امر می‌تواند اطراف استان را به کانون گرد و غبار نمکی تبدیل کند و قم و تهران و برخی استان‌های دیگر را تحت تاثیر قرار دهد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تامین حقابه زیست‌محیطی تالاب‌ها را از جمله راهکارهای حل این مشکل عنوان کرد و گفت: سال گذشته مصوبه ۱۵۰ میلیون متر مکعب حقابه برای دریاچه نمک داشتیم که البته محقق نشد.

موسوی ادامه داد: در عین حال، حقابه ۴۵ میلیون متر مکعبی از سد ۱۵ خرداد تامین شد که تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی میسر شد و شادابی و طراوت قمرود را در پی داشت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم در بخش دیگری از سخنان خود از تعیین محل مجاز تخلیه پسماندهای ویژه گفت و افزود: این مکان به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هم رسیده است، اما باید توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی احداث شود.

موسوی تخلیه پسماندهای ویژه را یکی از مشکلات مهم استان برشمرد و گفت: این پسماندها توسط برخی واحدهای صنعتی تولید و در مناطق مختلف به صورت غیرمجاز تخلیه می‌شود.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم مبدا تولید این پسماندها را شناسایی کنیم که البته کار سختی است و ضروری است مردم هرجا با چنین پدیده‌ای مواجه شدند، به‌سرعت و با ذکر مشخصات این اداره کل را مطلع کنند.

کد خبر 520591

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha