شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۴:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی آمریکا توصیه می‌کند که افراد بالای 60 سال واکسن تک‌دوزی زونا را دریافت کنند تا از بروز این بیماری دردناک در آن‌ها جلوگیری شود.

به گزارش آسوشیتدپرس این مقامات می‌گویند که تلقیح این واکسن با احتمال 50 درصد موارد از بروز زونا پیشگیری می‌کند، هر چند که با بالا رفتن سن این تاثیربخشی کاهش پیدا می‌کند.

به گفته آنها با توجه به اینکه زونا در برخی از افراد ممکن است بسیار شدت یابد، تلقیح این واکسن 160 دلاری به ازای هر دوز، ارزشش را دارد.

زونا که عامل آن همان ویروس عامل بیماری آبله‌مرغان است؛ به صورت دانه‌های پوستی تاول‌زننده‌ بیش از همه در افراد سالمند بروز می‌کند. این بیماری معمولا پس از چهارهفته پایان می‌یابد، اما از هر پنج نفر از مبتلایان یک نفر دچار درد‌های عصبی درازمدت باقی می‌ماند.

سایر عوارض شامل جاگذاری روی پوست و نقصان بینایی یا شنوایی است.

اغلب افراد در طول عمر به ویروس آبله مرغان آلوده می‌شوند، هرچند که در گروهی از آنها بیماری آنقدر خفیف است که متوجه ابتلا به آن نمی‌شوند. حدود یک سوم از افراد آلوده‌شده به ویروس آبله مرغان بعدها در طول زندگی زونا می‌گیرند.

مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) توصیه می‌کند که حتی افرادی که قبلا زونا گرفته‌اند، اگر بالای 60 سال هستند، باید این واکسن را تلقیح کنند.

کد خبر 52059

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز