روی خوب اتفاقات بد بار دیگر خود را نشان داد. این بار به پسری دبیرستانی در شهر بوفالوی آمریکا که در پی اعتراضات اخیر این کشور، اقدامی انسان‌دوستانه انجام داده بود.

بوفالو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گلوبال نیوز، بعد از اعتراضات اخیر که در پی مرگ جورج فلوید در آمریکا آغاز شد، شهرهای مختلفی در این کشور به زباله‌دانی‌هایی بزرگ بدل شدند.

شیشه‌های شکسته، کاغذ و مقواهای شعار نویسی شده و بطری‌های آب، فضای شهری را بسیار زشت و آلوده کردند.

در این بین بود که پسری دبیرستانی طی یک اقدام خودجوش شهر خود را تمیز کرد اما ابدا انتظار نداشت که با یک ماشین جدید و بورسیه کالج مورد قدردانی قرار گیرد.

ساعت ۲ بامداد بود که آنتونیو گووین جونیور، یکی از ساکنان شهر بوفالو در شمال شرقی آمریکا، اقدام به پاکسازی زباله‌های باقی مانده توسط کسانی که در همبستگی علیه وحشیگری پلیس و خشونت ضد سیاه پوستان  شرکت کرده بودند کرد. 

این پسر ۱۸ ساله ۱۰ ساعت وقت صرف پاکسازی خیابان‌ها کرد.

طولی نکشید که همسایگانش در مورد عمل مهربانانه و باورنکردنی او شنیدند و او را با یک موستانگ قرمز شگفت‌زده کردند.

آنتونیو که مادر خود را در سال ۲۰۱۸ از دست داده بود به خبرنگاران گفت که او نیز یک موستانگ قرمز داشته و دریافت این هدیه برای او باورنکردنی است.

علاوه بر این ماشین خاطره‌انگیز، او یک سال بیمه  اتومبیل رایگان نیز از یکی دیگر از همسایگان خود دریافت کرد.

هدیه‌های قدردانی از او به همین دو مورد ختم نشد! آنتونیو که مدت‌ها در حال پس‌انداز برای ورود به کالج بود، یک بورس کامل برای کالج میدیل در شهر محل سکونتش نیز دریافت کرد.

به گزارش روچستر فرست، آنتونیو  که از این موقعیت بسیار خوشحال و سپاسگذار است گفت: قدردان هر آنچه که هرکس برای او انجام داده، است.

مرگ جورج فلوید، مرد سیاه پوستی که در حین بازداشت پلیس در شهر مینیاپولیس آمریکا درگذشت، باعث آغاز جنبش "زندگی سیاهان ارزشمند است" در بسیاری از شهرهای آمریکا و جهان شد.

این جنبش که دز ابتدا به شکل اعراضات خیابانی آغاز شد اکنون به صورت راهپیمایی و مطالبات فعالین مدنی ادامه پیدا کرده است.

کد خبر 520577
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha