کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد تعداد سهمیه‌ها و رشته‌های حاضر در بازی‌های ۲۰۲۴ دسامبر نهایی می‌شود.

المپیک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  فارس، هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک (IOC) اعلام کرد آخرین مهلت تأیید رویدادها و سهمیه ورزشکاران در بازیهای ۲۰۲۴ پاریس فرانسه  ماه دسامبر (آذر-دی) خواهد بود.

IOC می گوید این تصمیم پس از بازخورد از سوی ورزشکاران، فدراسیون های بین المللی، کمیته های ملی المپیک و پاریس ۲۰۲۴ طبق توصیه کمیسیون برنامه المپیک گرفته می شود.

این مهلت شامل تصمیم نهایی در مورد دنس اسپورت، اسکیت بوردینگ، موج سواری و ورزش های صعودی هم خواهد شد که به طور موقت سال گذشته پس از تأیید IOC در برنامه های پاریس قرار گرفتند.
انتظار می رفت که به دنبال نظارت بر ورزش در مدت 18 ماه، عملکرد اسکیت، موج سواری و ورزش های صعودهای در اولین بازیهای المپیک در توکیو ارزیابی شود. به تعویق افتادن بازی های توکیو بدین معنی است که عملکرد این رشته ها قابل ارزیابی نیست.
هیات اجرایی IOC اصول را در مورد رویدادها و تعداد سهمیه های پاریس اعلام کرده است. این اصول شامل کاهش تعداد سهمیه ورزشکاران به ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر با وجود تمام ورزش های جدید است.
۱۰ هزار و ۵۰۰ سهمیه در منشور المپیک به عنوان حداکثر تعداد نشان داده می شود، اگرچه در توکیو حدود۱۱ هزار ورزشکار حضور خواهند داشت. تعداد برابر زنان و مردان در المپیک تیز از جمله اولویت های کمیته بین المللی المپیک محسوب می شود.

کد خبر 520526

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha