مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

واحد لندفیل خاکچال دفع پسماندهای منطقه ویژه پارس به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن به بهره‌برداری رسید.

دفن پسماند

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، واحد لندفیل خاکچال دفع پسماندهای منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در استان بوشهر با حضور مدیرکل پسماند سازمان حفاظت محیط‌زیست به بهره‌برداری رسید.

خاک‌چال یا گورستان پسماند شهری، محل‌های بهداشتی برای دفن زائدات جامد غیر خطرناک یا خطرناک است.

در این محل‌ها زائدات به‌صورت لایه‌لایه پخش و فشرده می‌شوند و در پایان کار در هرروز توسط خاک پوشیده می‌شوند.

رئیس محیط‌زیست و ایمنی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: واحد لندفیل خاکچال دفع پسماندهای این منطقه ۱۱ هکتاری در سه فاز لندفیل پسماند، واحد بازیافت و زباله‌سوز طراحی‌شده است که فاز نخست آن در زمینی به مساحت سه هکتار به بهره‌برداری رسیده است.

بهرام دشتی نژاد ادامه داد: این لندفیل از نوع ترانشه‌ای است که بر اساس موقعیت جغرافیایی سطح شیب‌دار محل با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد تومان به همت بخش خصوصی ساخته‌شده و به‌طور غیرمستقیم برای ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

او افزود: برای اجرای این طرح، ۳۵۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری انجام‌شده است، واحدهای صنعتی و پتروشیمی منطقه پارس ازنظر دفع استاندارد پسماند در تنگنا هستند به‌طوری‌که برخی از آن‌ها بیش از هزار تن پسماند ذخیره‌شده دارند که با اجرای این طرح این مشکل برطرف خواهد شد و در صورت افزایش ظرفیت امکان خدمات‌دهی به‌کل استان بوشهر را دارد.

رئیس محیط‌زیست و ایمنی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بیان کرد: این لندفیل از جمله خاص‌ترین نوع ازنظر توجه به محیط‌زیست و مراکز روستایی و شهری است و با سه لایه GCL، ماسه شسته و GEO TEXTILE که جداکننده پسماند محسوب می‌شود امکان نشت شیرابه‌های پسماند به محیط اطراف وجود ندارد.

دشتی نژاد عنوان کرد: این طرح همچنین یک سوله هزار مترمربعی برای تفکیک پسماندهای خطرناک دارد.

او گفت: طرح‌های محیط‌زیستی به دلیل مغفول ماندن در کشور و احساس نیاز و همچنین درآمدزایی از چرخه بازیافت سوددهی مناسبی دارند و از سرمایه‌گذاران دعوت می‌شود برای اجرای این طرح‌ها منطقه پارس جنوبی را انتخاب کنند.

کد خبر 520378

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha