چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
۰ نفر

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایرانشهر گفت: با توجه به ممنوع بودن خرید و فروش اعضای پیکر جانوران وحشی، یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان یک فرد متخلف را که در حین فروش ۲ قطعه پوست متعلق به ۲ راس آهو بود دستگیر کرد.

پوست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدانور هاشمزهی چهارشنبه ۲۱ خرداد بیان کرد: یگان حفاظت محیط زیست ایرانشهر پس از اطلاع رسانی همیاران محیط زیست یک‌نفر متخلف که اقدام به خرید و فروش اعضای حیوانات می‌کرد را شناسایی و دستگیر کرد.

وی گفت: فرد متخلف پس از شناسایی و هماهنگی‌های قانونی در حین فروش ۲ قطعه پوست متعلق به ۲ راس آهو دستگیر شد. پس از تنظیم صورتجلسه تخلف، فرد دستگیر شده به مقام قضایی شهرستان جهت پیگیری موضوع تحویل شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایرانشهر افزود: با توجه به مصوبه شماره ۳۸۰ مورخ ۲۹ دی ۹۳ شورایعالی حفاظت محیط زیست و همچنین بند چ ماده سه قانون شکار و صید متخلف دستگیر شده به پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال بابت خسارت وارده به محیط زیست محکوم شد.

پایش صنایع فعال شهرستان‌های چابهار و دشتیاری

رییس اداره حفاظت محیط زیست چابهار اظهار کرد: کارشناسان این اداره اقدام به پایش نواحی صنعتی مستقر در نوار ساحلی و نمونه برداری از صنایع فعال کردند.

اشرفعلی حسینی گفت: این برنامه به منظور پایش های دوره‌ای از صنایع شهرستان‌های ذکر شده با هدف نظارت کامل جهت اجرای الزامات زیست محیطی در فرایند تولید محصول صنایع و کارگاه های تولیدی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت رعایت ضوابط و الزامات زیست محیطی توسط صنایع تولیدی در جلوگیری از بروز آلودگی، از تمامی صاحبان صنعت خواست تا نسبت به انجام تعهدات خود در قبال حفاظت از محیط زیست احساس مسوولیت بیشتری داشته باشند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست چابهار افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم پایش مراکز درمانی - بیمارستانی با وجود تمام خطراتی که این بیماری ممکن است برای کارشناسان این اداره داشته باشد همچنان بنا بر انجام وظیفه ذاتی خود لباس خدمت به تن کرده و از سیستم‌های تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان امام علی(ع) و محل امحای زباله های عفونی، تصفیه خانه فاضلاب شهر و مراکز دفن پسماند بازدید کردند.

کد خبر 520377

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha