مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

 رئیس جهاد کشاورزی استان یزد گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده در ۷۰ روز اول سال ۹۹، کرونا ۲۱۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف کشاورزی و دامداری یزد زیان وارد کرده است.

دامداری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، سید جمال سجادی‌پور افزود:  بالاترین خسارت کرونا مربوط به مرغ گوشتی با رقم ۴۱ میلیارد ریال بوده و واحدهای تولیدکننده گوشت قرمز نیز ۱۲/۵ میلیارد تومان متضرر شده‌اند.

وی، میزان خسارت‌های وارد شده در بخش تولیدات شیر را ۱۵ میلیارد، گلخانه‌ها ۵۴ میلیارد، دامپزشکی ۴ میلیارد و مرغ تخم‌گذار را ۹/۸ میلیارد تومان اعلام کرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: در این هفته ۴۶ پروژه با سرمایه‌گذاری ۵۰۳ میلیارد ریال افتتاح و بهره‌برداری می‌شود. ۱۹۲ میلیارد ریال از این میزان سرمایه‌گذاری دولتی و بقیه، منابع بانکی و آورده سرمایه‌گذاران است.

وی ادامه داد: ۲۸ پروژه از این تعداد مربوط به حوزه آب و خاک از جمله سیستم‌های نوین آبیاری است.

سجادی‌پور بیان کرد: در زمینه تولیدات دامی نیز ۶ واحد با سرمایه‌گذاری ۱۰۱ میلیارد ریال، در زمینه تولیدات گیاهی چهار واحد با سرمایه‌گذاری ۶۸ میلیارد ریال و در زمینه صنایع تبدیلی هشت واحد با ۱۴۰ میلیارد ریال، افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد در زمینه وضعیت تأمین نهاده‌های دامی در استان یزد عنوان کرد: کشور ما در زمینه نهاده‌های دامی اعم از جو، ذرت و کنجاله سویا وابسته است و این امر سبب شده که فعالیت دامداران متأثر از تحریم‌ها باشد.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم از ناپایداری‌ها جلوگیری کنیم، ظرفیت ذخیره‌سازی نهاده‌های استان را از ۱۲ هزار تن در سال ۹۳ به ۶۰ هزار تن در سال ۹۹ افزایش دادیم که این اقدام کمک قابل توجهی به رفع نیاز دامداران کرد.

سجادی‌پور گفت: در مجموع وضعیت استان یزد در زمین تأمین نهاده‌ها عادی نیست و دولت اکنون توانسته فقط ۵۰ درصد کنجاله و ۴۶ درصد ذرت مورد نیاز دامداران و مرغداران را تأمین کند.

کد خبر 520370

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha