رئیس پلیس بین الملل ناجا از تلاش برای استرداد متهمان فراری پرونده‌های اقتصادی با هماهنگی قوه قضائیه و وزارت امور خارجه خبر داد.

سردار هادی شیرزاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سردار هادی شیرزاد امروز در یک برنامه تلویریزیونی گفت: استرداد متهمان بین المللی بر اساس اعلام قوه قضائیه نسبت به اتهام وارده انجام می‌شود و پس از ارسال به سازمان بین المللی پلیس جنایی (اینترپل)، برای فرد حکم جلب بین المللی صادر می‌شود.

وی افزود: روند استرداد ضمن هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط و مبادله مدارک مورد نیاز به مبادی دیپلماسی، مراجع قضائی کشور متبوع انجام که با هماهنگی های اینترپل کشورها، متهم تحت تعقیب به کشور درخواست کننده مسترد می‌شود.

به گفته سردار شیرزاد، با وجود شیوع ویروس کرونا و تعطیلی نقل و انتقالات هوایی بین المللی در سه ماهه اول سال جاری ۱۳ نفر از متهمان بین المللی به کشور برگردانده شدند. همچنین در سال ۹۸ پلیس بین الملل نیروی انتظامی توانست با کمک قوه قضائیه و وزارت امور خارجه نسبت به سال ۹۷ به رشد ۱۱۳ درصدی دست پیدا کند.

این مقام انتظامی در خصوص استرداد متهمان جرایم اقتصادی نیز گفت: بر اساس اعلان قرمز صادره، برخی از این متهمان در بازداشت کشور مورد نظر هستند و پلیس بین الملل در حال پیگیری پرونده این افراد برای به نتیجه رسیدن استرداد آنهاست.

سردار شیرزاد درباره اسامی مفسدان اقتصادی منتشر شده در روزنامه ایران نیز تصریح کرد: افرادی که اعلان قرمز برای آنها صادر شده است، پلیس بین الملل با کمک دستگاه های ذیربط، در صورت عدم دخالت کشورهای دیگر، استرداد آنها را انجام می‌دهد، لیکن تسریع در اعلام لیست متهمان فراری تحت تعقیب پرونده های اقتصادی، عاملی برای صدور هرچه سریعتر اعلان قرمز آنها و عدم جابه جایی این متهمان در کشورهای مختلف و تاخیر در روند استرداد خواهد شد.

کد خبر 520365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آشنا IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    0 0
    از آقای خاوری چه خبر ؟ پلیس اینترپل با او رفیق است یا او رفقای زیادی دارد