رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل کارخانه‌ها و واحدهای این استان در بحث تولید، تامین مواداولیه وارداتی است که به دلیل فرآیند طولانی تاییدیه‌های بانک مرکزی با تاخیر انجام می‌شود.

واحد صنعتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ناصر فغفوری چهارشنبه بیست و یکم خرداد در حاشیه جلسه شورای مدیران منطقه پنج سازمان بازرسی کل کشور که به‌صورت ویدئوکنفرانس و با حضور روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های شمال‌غرب برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مورد نیازمند اقدامات موثرتری است.

وی تصریح کرد: تحقق جهش تولید بدون داشتن مواداولیه امکان‌پذیر نیست، حتی اگر بهترین شرایط ممکن را هم برای واحدهای تولیدی، فراهم کنیم اما مواد اولیه تامین نشود، جهش تولید محقق نخواهد شد.

فغفوری، تامین مواداولیه را مشکل اصلی واحدهای تولیدی با اختلاف زیاد نسبت به سایر مشکلات خواند و افزود: شرایط کنونی کشور الزام می‌کند که بانک مرکزی، مسیر، قواعد و دستورالعمل‌های متفاوت در پیش بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ یک از واحدهای تولیدی از سیستم بانکی، ارز نمی‌خواهند، انتظار واحدها تسهیل فرآیندها است تا بتوانند از منابع ارزی خود در خارج از کشور به‌صورت بدون انتقال، ارز وارد کنند تا فعالیت واحدهای تولیدی با توقف مواجه نشود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با توجه به نامگذاری سال ۹۹ به‌عنوان جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، جهش تولید به‌قطع، متکی و وابسته به یک قوه نبوده و سران سه قوه، برنامه‌ریزی لازم برای فعالیت و حمایت از واحدهای تولیدی و کمک به تحقق جهش تولید را دارند.

وی اظهار کرد: در این راستا جلسات متعددی علاوه بر حوزه قوه مجریه در استان و سطح کشور جلساتی نیز بر اساس برنامه‌های سایر قوا در حوزه‌های مختلف برگزار شده است.

فغفوری خاطرنشان کرد: جلسه امروز، اولین جلسه در سطح کشور با حضور روسای بازرسی کل و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و تشکل‌های مربوطه مانند اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن، نظام‌مهندسی و بخش خصوصی است.

وی افزود: مشکلات واحدهای تولیدی و انتظارات حوزه اقتصادی استان از سازمان بازرسی برای کمک به عملیاتی کردن جهش تولید و تسهیل فرآیندها در این جلسه مطرح می‌شود.

فغفوری ادامه داد: در شرایط کنونی شاید اجرای عین دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های ابلاغی امکان‌پذیر نباشد، انتظار می‌رود سازمان بازرسی و سایر دستگاه‌ها همراهی و همکاری لازم را داشته باشند تا سریع‌تر بتوانیم مشکلات واحدهای تولیدی را رفع کنیم.

کد خبر 520358

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha