مدیر مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، نسبت به افزایش احتمال بروز بیماری‌های منتقله از آب و غذا با گرم شدن هوا هشدار داد.  

آب آشاميدني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد رئیسی، مدیر مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با توجه به افزایش احتمال بروز بیماری‌های منتقله از آب و غذا با گرم شدن هوا نسبت به رعایت نکات بهداشتی و توجه به سلامت آب آشامیدنی و مواد غذایی هشدار داد.

وی افزود: بیماری‌های منتقله از آب و غذا عمدتاً از طریق مصرف مواد خوراکی و آشامیدنی ناسالم و ناشی از آلودگی‌های باکتری، ویروسی و انگلی است، این بیماری‌ها معمولاً با بروز علائمی همچوم اسهال، تهوع، استفراغ، گرفتگی‌های شکمی بروز می‌نماید.

رئیسی اضافه کرد: همه ساله شاهد بروز بیماری‌های منتقله از آب و غذا هستیم بنابراین سوق پیدا کردن اذهان به سمت کرونا نباید موجب غفلت مردم از خطر بروز این بیماری‌ها شود.

وی ادامه داد: همه ساله اقدامات مداخله‌ای انجام می‌شودکه تشکیل ۱۴ تیم واکنش سریع در سطح استان و شهرستان‌های تابعه از جمله اقدامات انجام شده از سوی متولیان امر در سال ۹۸ بوده است.  

رئیسی گفت: در سال ۹۸ با بروز ۱۲ طغیان در استان رو به رو شدیم که چهار مورد آن در شهرستان شهرکرد رخ داد و ابتلای بیش از ۲۲۰ نفر را در پی‌داشت.  

وی تعداد طغیان‌های شهرستان اردل را دو مورد و در اثر مسمومیت با سم بوتولیسم ناشی از مصرف ترشی جوشیر و طغیان‌های شهرستان لردگان را سه مورد و عمدتاً ناشی از مصرف آب آلوده و شهرستان‌های کیار، سامان و بروجن هر کدام را یک مورد اعلام کرد.  

رئیسی از عوامل بروز طغیان بیماری‌های منتقله از آب و غذا به شکستگی و فرسودگی شبکه‌های آب رسانی، عدم کلر زنی و ضدعفونی صحیح و به موقع منابع آب آشامیدنی و وضعیت نامطلوب مناطق گردشگری اشاره کرد و افزود: از عمده‌ترین مشکلات آب آشامدینی نداشتن لوله کشی در درصدی از روستاها است.  

وی اضافه کرد: در این راستا ضمن تشکیل تیم‌های سلامت آب و غذا نسبت به آموزش مردم با برگزاری جلسات آموزشی، توزیع پمفلت و بروشور اقدام گردیده است.  

کد خبر 520352

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha