واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی که پروانه کاربرد علامت استاندارد ندارند، در مدت یک ماه توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تعطیل و پلمب می‌شود.

مصالح

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مدیرکل استاندارد لرستان چهارشنبه ۲۱ خرداد در شورای استاندارد لرستان گفت: بر اساس ماده ۱۶ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و آئین‌نامه اجرایی همه دستگاه‌های اجرایی که به نوعی در صدور مجوز تولید کالا یا ارائه خدمات موضوع این قانون، مسئولیت دارند مکلف هستند به هنگام صدور مجوز، متقاضیان را ملزم به رعایت استانداردها و مقررات فنی مربوطه کنند.

مرضیه قنبریان افزود: به استناد ماده ۷ آئین‌نامه اجرایی قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، دستگاه‌های اجرایی مکلفند پس از وصول گزارش‌های سازمان استاندارد، ضمن انجام اقدامات اصلاحی و اعمال نظرات سازمان، از نتایج اقدامات به عمل آمده، سازمان استاندارد را مطلع کنند.

مدیرکل استاندارد لرستان در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت استانداردسازی واحدهای تولیدی فرآورده‌های مصالح ساختمانی و هم چنین وضعیت آزمایشگاه‌های همکار استاندارد در استان اظهار کرد: در سال ۹۸، ۳۸۸ مورد بازرسی و ۳۱۷ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی زیرپوشش صنعت ساختمانی انجام گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به ضرورت توجه به استاندارد بودن مصالح ساختمانی لازم است در اجرای پروژه‌های عمرانی از مصالح ساختمانی که نشان استاندارد معتبر دارند، استفاده شود، که در این راستا توجه به قوانین و مقررات مربوطه و همکاری دستگاه‌های مرتبط در این خصوص بسیار مؤثر است.

در ادامه نشست، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان هم گفت: در حال حاضر واحدهایی که پروانه بهره‌برداری دارند اما توان ادامه فعالیت و استانداردسازی فرآورده مصالح ساختمانی را ندارند، بایستی مجوز آنها توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ابطال و به منظور تأمین نیازهای جامعه به واحدهای متقاضی جدید، پروانه بهره‌برداری اعطا شود.

کد خبر 520331

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha