مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: ماموران آتش‌نشان این سازمان پس از حدود ۱۲ سال به لباس‌های استاندارد نردیکی به آتش مجهز شدند.

آتش‌نشان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود آقازیارتی چهارشنبه ۲۱ خرداد در آیین رونمایی لباس‌های استاندار ماموران آتش‌نشان اراک در جمع خبرنگاران افزود: بحث خرید لباس‌های استاندارد چند سال در بودجه شهرداری مصوب می‌شد اما تاکنون محقق نشده بود.

وی بیان کرد: ۱۶۰ لباس و تجهیزات لازم برای آتش‌نشانان اراکی به صورت وارداتی به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال تهیه شده است. عمر استاندارد این لباس‌ها ۱۰ سال است و به صورت عادی هر ۶ ماه یک بار با دستورالعمل‌های ویژه باید شست و شو شوند.

آقازیارتی اظهار کرد: قیمت هر لباس ۱۵۷ میلیون ریال و هر هود حریق هشت میلیون ریال است و این لباس‌ها به تعداد نیروهای عملیاتی سازمان است و برای ۱۰۰ نفر نیروی جدیدی که به زودی وارد سازمان می‌شوند نیز حدود ۳۰ میلیارد ریال درخواست خرید لباس شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک عنوان کرد: هود حریق برای نخستین بار در استان مرکزی خریداری شده و در زیر کلاه مخصوص آتش‌نشانان قرار می‌گیرد که مانع سوختن گردن و صورت ماموران در آتش می‌شود. همچنین تهیه تجهیزات حفاظت فردی برای آتش‌نشانان اراکی قدمی بزرگ در راستای حفظ جان آتش‌نشانان در حوادث مختلف است و امید است سایر تجهیزات و امکانات مورد نیاز این سازمان نیز تامین شود.

وی عنوان کرد: از ابتدای خردادماه ۹۹ تاکنون بحث آتش‌سوزی در مراتع و مزارع کشاورزی افزایش چشمگیری داشته به در این مدت  ۱۵ عملیات اطفای حریق انجام‌شده است.

کد خبر 520328

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha