مسئولان آلمانی اعلام کردند امسال با محدودیت حضور ۲۰ هزار نفر نمایشگاه را برگزار می‌کنند و ناشران بزرگ آمریکایی در این نمایشگاه حضور نمی‌یابند.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گودایریدر، تعداد زیادی از ناشران معتبر کشورهای مختلف اعلام کرده‌اند امسال قصد ندارند در نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت کنند. مسئولان آلمانی گفته‌اند با وجود شیوع ویروس کرونا امسال نمایشگاه کتاب فرانکفورت را تعطیل نکرده و با شرایط خاص و رعایت استانداردهای بهداشتی آن را برگزار خواهند کرد.

مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت پیش از این گفته بودند که قصد دارند نمایشگاه را به صورت آنلاین و مجازی برگزار کنند، ولی بعد تصمیم گرفتند به صورت محدود نمایشگاه اصلی را نیز در همان ماه اکتبر برپا کنند. پنج ناشر معتبر آمریکایی اشت، پنگوئن، سیمون اند شاستر، هارپرکالینز و مک‌میلان که در این کشور به بیگ‌فایو (پنج ناشر بزرگ) مشهور هستند، هر کدام به طور جداگانه انصراف خود را از شرکت در نمایشگاه کتاب فرانکفورت اعلام کردند.

ناشران آمریکایی می‌گویند در نمایشگاه مجازی فرانکفورت که همان ماه اکتبر برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد. شرکت انتشاراتی پنگوئن رندوم هاوس اعلام کرده است امسال به خاطر ایمنی کارمندان، نویسندگان و مدیرانش حاضر نیست در نمایشگاه کتاب آلمانی شرکت کند. نمایشگاه کتاب فرانکفورت بعد از نمایشگاه کتاب لندن بزرگترین رویداد ادبی در قاره اروپا محسوب می‌شود. این نمایشگاه هر ساله در اواسط ماه اکتبر برگزار می‌شود. مسئولان آلمانی اعلام کردند امسال با محدودیت حضور ۲۰هزار نفر نمایشگاه را برگزار خواهند کرد.

به گفته اووه بهم (Uwe Behm) یکی از مدیران اجرایی نمایشگاه فرانکفورت امسال این نمایشگاه با وجود انصراف ناشران خارجی همچنان برگزار خواهد شد. وی گفت: برای ما هم سلامت نویسندگان و ناشران مهمترین اولویت را دارد و سعی می‌کنیم نمایشگاه سال ۲۰۲۰ را با کاربرد آخرین فناوری‌های بهداشتی برگزار کنیم. وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه کتاب فرانکفورت جوهر اصلی اقتصاد و فرهنگ شهر فرانکفورت و کشور آلمان است و برگزاری آن خونی دوباره در رگ‌های اقتصاد کشور خواهد بود.

کد خبر 520201

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha