رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال ۹۸ بیش از ۱۰۱ هزار تن گوشت مرغ تولید شده است و مصرف گوشت‌مرغ در استان نیز کاهش یافت.  

مرغ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رسول جلیلی، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به علت شیوع بیماری ویروسی کرونا و تعطیلی هتل‌ها، رستوران‌ها و فست فوت‌ها مصرف گوشت مرغ ۲۰ تا ۳۰ درصد در استان کاهش یافته است، این امرموجب برهم خوردن عرضه و تقاضای گوشت‌مرغ شده و به تبع آن کاهش قیمت گوشت مرغ را به دنبال داشته است.  

جلیلی افزود: ارائه بسته‌های حمایتی پیش‌بینی شده از سوی دولت و خرید تضمینی گوشت مرغ مازاد مرغداران را از طریق تشکل‌ها و زنجیره‌ها به قیمت‌های مصوب از اقدامات انجام شده در راستای رفع خسارات از مرغداران استان است.  

وی گفت: تعداد واحدهای مرغداری گوشتی استان به تعداد ۷۳۶ واحد و به ظرفیت بیش از ۱۵ میلیون قطعه و تعداد واحدهای مرغ گوشتی شهرستان ارومیه ۱۳۶ واحد بیش از ۳ میلیون قطعه در دوره است.

 جلیلی در خصوص اقدامات انجام شده مرغداری‌ها برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: مرغداری‌ها برای جلوگیری از شیوع بیماری در واحدهای خود، به‌طور جدی شرایط بهداشتی و قرنطینه را با تجهیز، نوسازی، بهینه‌سازی و اصلاح ساختار واحدهای خویش رعایت می‌کنند و در این راستا سازمان جهاد کشاورزی تسهیلات مکانیزاسیون بدون محدودیت در اختیار تولیدکنندگان بخش قرار داده است.  

رئیس جهادکشاورزی استان آذربایجان‌غربی افزود: در شرایط فعلی عمده‌ترین مشکلات مرغداران تامین نهاده، نوسانات قیمت جوجه یک‌روزه و گوشت مرغ است، تامین نهاده با تلاش شبانه‌روزی مسئولان ذیربط کشوری و استانی در حال عادی سازی است.  برای حل مشکلات نوسانات قیمت جوجه یک‌روزه و گوشت مرغ باید تشکل‌های تخصصی طیوربا همکاری سیستم‌های دولتی در سطح کلان کشور انجام شود و به تبع آن در استان در تمامی حلقه‌های صنعت طیور اعم از مرغ اجداد، مرغ مادرگوشتی و مرغ گوشتی تحت سامانه یکپارچه سماصط نسبت به تنظیم عرضه و تقاضای گوشت مرغ بپردازند وآن را مدیریت کنند.  

کد خبر 520196

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha