مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
۰ نفر

جمعی از مسئولان اردکان از بانوی کهنسال این شهرستان به پاس زنده نگهداشتن هنر ۶۰۰ ساله کاربافی تقدیر کردند.

کارباف

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، شهردار، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و بخشدار مرکزی اردکان استان یزد به مناسبت گرامیداشت روز جهانی صنایع‌دستی به دیدار فاطمه آقابابایی، بانوی هنرمند ۸۷ ساله رفتند و از سال‌ها تلاش وی در عرصه هنر کاربافی قدردانی کردند.

اباذر غفوری، شهردار اردکان در این دیدار اظهار کرد: شهرداری اردکان ضمن قدردانی از اهتمام ویژه صنعتگران و هنرمندان این دیار نسبت به حفظ و ترویج صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از جلوه‌های مهم میراث فرهنگی، می‌کوشد تا با بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های این بخش، در مسیر پیشرفت و توسعه گردشگری معطوف به صنایع‌دستی گام‌های اساسی بردارد.

 فاطمه آقابابایی، بانوی هنرمند اردکانی گفت: از هفت سالگی نزد مادرم این هنر را فراگرفتم و همچنان به این هنر اشتغال دارم.

وی ادامه داد: من هم همانند چند صد زن کارباف اردکان،  در کارگاه خانگی خودم در کنار کارهای روزانه، چند متر کرباس و کار می‌بافم و بخشی از هزینه‌های زندگیم را از این طریق تامین می‌کنم.

کاربافی یکی از فنون بافندگی سنتی با قدمتی حدود ۶۰۰ سال در شهرستان اردکان است که امروزه بیشتر به دست پرتوان زنان سالمند این دیار جان دارد.

 البته گروهی از جوانان این شهرستان نیز طی سال‌های اخیر با راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی خصوصی، سعی در گسترش و آموزش این هنر دیرینه دارند.

کد خبر 520189

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha