همشهری آنلاین: چهار مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران برنامه‌های ویژه‌ای را به مناسبت روزجهانی خانواده با حضور بچه‌های معلول، نابینا و ناشنوا برگزار کردند

به گزارش روابط عمومی کانون ، این چهار مرکز فراگیر کتابخانه هایی هستند که کودکان ونوجوانان معلول جسمی، نابینا و ناشنوا  در کنار دیگر کودکان عضو مراکز کانون،  زندگی اجتماعی و نحوه ارتباط با یکدیگر را  فرا می گیرند.

برنامه های روز جهانی خانواده  25 اردیبهشت  در 4 مرکز شماره 11، 20 ،21  و 40 کانون واقع در پارک شفق، پارک راه آهن، پارک فدک و پارک میعاد تهران در حالی برگزار شد، که در آن کودکان با نیازهای ویژهT همراه خانواده های خود روزی شاد و خاطره انگیز را تجربه کردند.

در این برنامه‌ها که با برگزاری کارگاه های هنری از قبیل نقاشی و سفال و خوشنویسی و همچنین انجام فعالیت های فرهنگی ویژه همراه بود، تعدادی از کارشناسان خانواده و روانشناسی تلاش کردند تا ضمن تبادل نظر و انتقال تجربه های خود،خانواده ها را با نکات تازه ای در ارتباط با مسائل کودکان و نوجوانان  معلول آشنا کنند .

بر این اساس خانم شیخی کارشناس بهداشت خانواده، میهمان مرکز فرهنگی هنری 20 در پارک راه آهن بود  و خانم امیری کارشناس برنامه ریزی و پژوهش در ارتباط با کودکان ناشنوا و نابینا، تحت عنوان تاثیر پژوهش و کتاب در خانواده کودکان با نیازهای ویژه در مرکز فرهنگی هنری 40 در پارک میعاد واقع در بزرگراه آیت الله کاشانی سخنرانی کرد .

همچنین آقای فراهانی مشاور و روانشناس، با سخنرانی در خصوص مهارت های برقراری ارتباط جمعی و ترغیب خانواده ها برای استفاده از مکان های فرهنگی، میهمان مرکز فرهنگی هنری 11 واقع در پارک شفق در خیابان سید جمال الدین اسد آبادی تهران بود و در مرکز فرهنگی هنری 21 واقع در خیابان شهید مدنی پارک فدک  خانم کسمایی سرپرست آموزش تلفیقی در مدارس نیز با حاضران در رابطه با نقش و اهمیت خانواده در امنیت جسمی و روانی کودکان و پیشرفت فرزندان در مدارس تلفیقی سخن گفت  و به تبادل نظر با خانواده ها و ارائه راهکار برای حل مشکلات آنها پرداخت.

کتابخانه‌های فراگیر با تغییر کاربری و مناسب سازی فضا برای کودکان معلول و نابینا و ناشنوا امکاناتی مانند کتاب‌های به خط بریل و امکانات صوتی و تصویری مناسب کودکان را در اختیار آنها قرار می دهد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین در برنامه دیگری که به مناسبت روز جهانی خانواده توسط چند  سازمان مردم نهاد برگزار شد، به ارایه تعدادی از پژوهش‌های خود پیرامون کودکان معلول و نابینا و کتابخانه های فراگیر پرداخت.

کد خبر 52013

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز