رئیس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: انجام ماساژ در ناحیه پشت، گردن به سمت پایین و اطراف ستون فقرات می‌تواند در بهبود گردش خون، تقویت عملکرد ریه‌ها و در نتیجه پیشگیری از کرونا تاثیرگذار باشد.

ماساژ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر مهدی یوسفی رئیس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: انجام ماساژهای معمولی در افراد سالم می‌تواند موجب تقویت عملکرد ریه‌ها در پیشگیری از بیماری کرونا شود.

وی ادامه داد: هر اقدامی که باعث افزایش سیستم ایمنی یا تقویت بنیه بدنی شود احتمال ابتلا به کرونا را کمتر می‌کند که خواب کافی، ورزش منظم و تغذیه مناسب از جمله راهکارهای افزایش سیستم ایمنی و تقویت بنیه بدنی است.

این متخصص طب سنتی افزود: انجام حجامت که این روزها در فضای مجازی برای پیشگیری از کرونا بازتاب داشته است، در درمان و کنترل این بیماری تاثیری ندارد بنابراین هیچ ضرورتی به ویژه در شرایط حال حاضر جامعه برای انجام حجامت وجود ندارد.

یوسفی گفت: در شرایط کنونی بهترین راهکار پیشگیری از بیماری کوویدـ۱۹ رعایت اصول بهداشتی، خودمراقبتی، اجتناب از حضور در اماکن عمومی تا حد امکان و شست‌وشوی مکرر دست‌هاست.

وی تصریح کرد: در فضای مجازی برخی از داروها با نام فراورده‌های طب سنتی یا اسلامی به عنوان داروهای موثر در درمان یا کنترل بیماری کرونا معرفی شده‌اند در حالی که شواهد علمی هیچ‌یک از این داروها را تایید نمی‌کند، زیرا در هزار سال پیش بیماری‌ای با نام کرونا وجود نداشته است که ما بخواهیم براساس آن روایت اختصاصی در این زمینه را استخراج و دارویی را در حوزه طب سنتی با استناد به آن تولید و به بیماران ارائه دهیم.

دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است و در این مدت ۱۰ دوره پذیرش دانشجو در این دانشکده انجام شده است. 

کد خبر 520113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha