معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: ۴۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید بر اساس سیاست‌های دولت تدبیر و امیددر این استان پرداخت شده که پنج هزار و ۲۷۶ واحدی تولیدی توانسته‌اند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

تولید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سعید فرخی چهارشنبه ۲۱ خرداد افزود: تزریق این میزان تسهیلات به واحدهای تولیدی ضمن حفظ اشتغال موجود، شمار قابل توجهی فرصت شغلی جدید نیز به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: میزان منابع بانک­‌های استان مرکزی از رقم ۱۶۵ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۶ با رشدی بیش از ۶۵ درصد به رقم ۲۷۳ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸ رسید که با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم موفقیت چشمگیری در سیستم بانکی استان محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی بیان کرد: همچنین مانده تسهیلات پرداختی بانک‌ها از رقم ۱۱۳ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۶ با رشدی بیش از ۶۸ درصد به رقم ۱۹۱ هزار و ۱۵۰ هزار ریال در پایان سال ۱۳۹۸ رسید که حاکی از افزایش قابل ملاحظه توان تسهیلات‌دهی سیستم بانکی در استان دارد.

این مسئول یادآور شد: علاوه بر این نسبت مصارف به منابع در بانک­‌های استان به‌طور متوسط از ۶۷ درصد در سال ۱۳۹۶ به ۷۰درصد در سال ۱۳۹۸ افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۶ تا پایان سال ۱۳۹۸ به منظور حمایت از ایجاد اشتغال برای مددجویان زیرپوشش نهادهای حمایتی با اولویت زنان سرپرست خانوار به هفت هزار و ۷۶۳ نفر بیش از یک‌هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی پرداخت شد.

فرخی گفت: در راستای طرح ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی تاکنون سه هزار و ۱۰ میلیارد ریال در قالب ۲ هزار و ۳۲۳ طرح در بانک­‌های استان مصوب شد که از این میزان ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی طرح­‌های بهره­‌برداری شده روستایی و عشایری در دوره دوم فعالیت دولت تدبیر و امید در  استان مرکزی را ۲ هزار و ۲۴۶ مورد عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها بیش از چهار هزار و ۲۲۳ فرصت شغلی جدید در این استان ایجاد شده است.

کد خبر 520087

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha