جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با اجرای گروه سه گانه شیدا در تالار وزارت کشور، آلبوم «وطنم، ایران» که حاصل نخستین کار گروه جدید هم‌نوازان «شیدا» با محمدرضا لطفی است، به بازار موسیقی عرضه شد.

به گزارش همشهری آنلاین در این آلبوم که آهنگسازی آن را محمدرضا لطفی انجام داده است، محمد معتمدی به عنوان خواننده آوازها و تصانیف لطفی و گروه همنوازان شیدا را همراهی می‌کند.

قطعات این آلبوم همان‌هایی است که دربخش سوم کنسرت گروه‌های سه‌گانه شیدا در آواز دشتی اجرا شده و دوشب دیگر هم اجرا خواهد شد.[کنسرت لطفی و سه گروه زیر نظرش در سال 87]

لطفی پیش از این هم گروهی به نام همنوازان شیدا را شکل داده بود که حاصل آن همنوازی آلبومی ‌چهار ساعته از دستگاه شور با برخی از قطعات ضربی و تصانیف شاخص موسیقی ایران بود.

این گروه در سال‌های میانی دهه هفتاد شکل گرفت و با رفتن لطفی به خارج از ایران عملا دچار توقف و تعطیلی شد.

اما از دو سال قبل که لطفی به ایران آمد و سامانه موسیقایی خود را در موسسه آوای شیدا بنا نهاد و در گفت وگویی با همشهری‌ هم تاکید کرد که آمده‌ام که بمانم، سه گروه را شکل داد که از جمله آنها گروه جوان و دگرگون شده همنوازان شیدا است که نخستین آلبوم خود را به بازار موسیقی عرضه کرده است.

هنوز از عرضه آلبوم بداهه‌نوازی لطفی با محمد قوی حلم که سال گذشته در کاخ نیاوران اجرا شد، خبری نیست.

لطفی اوایل سال گذشته هم دو آلبوم «همیشه درمیان» و «چهارگاه» از تکنوازی‌های خود را به بازار موسیقی عرضه کرده بود.[دواثر از محمد رضا لطفی دربازار موسیقی]

کد خبر 52007

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز