چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴
۰ نفر

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون پنج مورد آتش‌سوزی گسترده در استان داشتیم، ۲ نفر که در آتش‌سوزی‌های گیلانغرب و روانسر نقش داشتند، دستگیر شدند.

آتش سوزی منابع طبیعی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ماشاالله کولانی چهارشنبه بیست و یکم خرداد افزود: این افراد در اختیار دستگاه قضایی قرار دارند، براساس هماهنگی‌های انجام‌شده با دستگاه قضایی افرادی که در ایجاد آتش‌سوزی نقش داشته باشند، به‌شدت برخورد خواهد شد.

وی اظهار کرد: براساس برآوردهای انجام‌شده تاکنون ۳۶ هکتار از مراتع تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه طعمه حریق شده است.

کولانی افزود: از پنج مورد آتش‌سوزی رخ‌داده در استان کرمانشاه یک مورد به دلیل سرایت آتش‌سوزی مزارع کشاورزی و ۲ مورد هم به دلیل بی‌احتیاطی گردشگران بوده است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه اضافه کرد: همچنین ۲ مورد آتش‌سوزی از مراتع عراق به کشورمان سرایت کرد که به‌سرعت توسط نیروهای محیط‌بانی و نیروهای مردمی مهار شد.

علاوه بر این موارد در هفته‌های گذشته یک مورد آتش‌سوزی گسترده در منطقه حفاظت‌شده «بوزین و مرخیل» پاوه نیز رخ داد که ۳۸۰ هکتار از اراضی این منطقه را طعمه حریق کرد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک‌میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

در این استان سه منطقه حفاظت‌شده شامل منطقه حفاظت‌شده بیستون با ۵۴ هزار هکتار، بوزین و مره‌خیل در پاوه با ۲۳ هزار هکتار و قلاجه هم با حدود ۴۳ هزار هکتار وجود دارد.

کد خبر 520069

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha