مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

دانشجوی دانشگاه پیام‌نور شیراز موفق به ساخت گیت (دروازه) چندمنظوره ضدعفونی برای زمان شیوع کرونا شد که قابلیت استفاده از این وسیله برای دوران پس از کرونا نیز وجود دارد.

ساخت گیت چند منظوره

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امیرحسین گودرزی، طراح و سازنده این گیت، سه‌شنبه بیستم خرداد در آیین رونمایی از این محصول فناوری اظهار کرد: از این گیت ضدعفونی می‌توان برای ورودی ساختمان‌های اداری، آموزشی و مسکونی در زمان شیوع کرونا استفاده کرد، همچنین امکان تبدیل این وسیله به پانسیون گل و گیاه برای ایام پس از کرونا نیز فراهم است.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده ظرف ۲ ماه اخیر برای ساخت این وسیله گفت: هزینه ساخت و ارائه این گیت چندمنظوره، باوجود برخورداری از قابلیت‌های گسترده و پیشرفته‌تر از نمونه‌های موجود در بازار بسیار کمتر است.

این دانشجوی کارآفرین افزود: برای صرفه‌جویی در مصرف مواد ضدعفونی، طراحی این گیت به‌صورت ارگونومیک و با افزایش کارایی انجام شده و به ‌همین دلیل سیستم واترجت ۱۶۰ بار و سیستم خنک‌کننده برای افزایش طول عمر دارد.

ارگونومیک، شاخه‌ای از علم مهندسی است که به طراحی ابزار و لوازم برای حفظ سلامت فیزیکی بدن هنگام کار می‌پردازد.

به گفته گودرزی، یکی دیگر از مزایای این گیت، قابلیت افزوده شدن ۱۰ دروازه جدید به سیستم گیت مادر و همچنین تبدیل آن به تونل در شرایط مورد نیاز است.

مسئول کانون کارآفرینی دانشگاه پیام نور شیراز استان فارس بیان کرد: برای جلوگیری از فعالیت مداوم و استهلاک و بهبود مدیریت مصرف مواد ضدعفونی، علاوه بر پیش‌بینی تنظیمات زمان‌بندی فعالیت دستگاه در بازه‌های زمانی ۳ تا ۲۰ ثانیه، در هر بار فعالیت از نازل‌های پُر فشار با هدف مه‌پاشی، جلوگیری از احساس خیسی و افزایش میزان نفوذ ذرات ضدعفونی استفاده شده است.

گودرزی ادامه داد: همچنین در اجرای اسکلت گیت، فولاد گالوانیزه برای افزایش مقاومت و کاهش وزن دستگاه به‌کار رفته است.

سعید مظلومیان، معاون دانشگاه پیام‌نور استان فارس نیز در این آیین ابراز امیدواری کرد، زمینه تولید انبوه و صنعتی این گیت ضدعفونی هرچه سریع‌تر در استان فارس فراهم شود.

کد خبر 519941

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha