سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیش از ۵۰ نفر از شرکت کنندگان در مراسم عزا و عروسی در استان کهگیلویه و بویراحمد، در یک روز به ویروس کرونا مبتلا شدند.

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر پرویز یزدان‌پناه اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونای کووید۱۹ در کشور تاکنون ۸۷۱ نفر در استان به این ویروس  مبتلا شده اند که از این تعداد ۶۴۰ نفر بهبود یافته، ۲۰ نفر در بیمارستان‌ها تحت درمان هستند و بقیه در قرنطینه خانگی به سر می برند. درمجموع ۹ فوت ناشی از کرونا هم در کل استان داشته ایم.

وی اظهارکرد: در ۵۰ روز گذشته بیماری کرونایی بدحال در استان نداشته ایم اما طی ۴۸ ساعت گذشته ۳ بیمار بدحال کرونایی در بخش ICU بیمارستان شهید جلیل یاسوج بستری شدند که این مساله می تواند شروع یک فاجعه باشد.

یزدان‌پناه در خصوص وضعیت کرونایی شهرستان‌های استان تصریح کرد: شهرستان بویراحمد به مرکزیت یاسوج و شهرستان گچساران در وضعیت زرد قرار دارند و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت کم خطر یا سفید هستند.

وی ادامه داد: طی یک مراسم تشییع جنازه در شهر یاسوج افراد زیادی به کرونا مبتلا شدند و همچنین در شهرهای گچساران و لیکک نیز تعداد زیادی از شرکت کنندگان در عروسی به کرونا مبتلا شده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: از ۶۱ مبتلا به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۷۰ درصد مبتلایان در مراسم عروسی و تشییع جنازه و تنها طی یک روز به این ویروس مبتلا شده اند و تست آن‌ها مثبت شده است.

یزدان‌پناه با بیان اینکه بزرگترین خطر در استان این است که مردم شرایط و وضعیت کرونا را عادی می گیرند و فکر می کنند کرونا تمام شده است، تاکید کرد: مردم از ماسک استفاده نمیکنند و به دستورالعمل های بهداشتی هم توجه ندارند که همین باعث آسیب دیدگی بیشتر ناشی از کرونا شده است.

وی با بیان اینکه شرایط کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد همگام با کشور هم اکنون در وضعیت صعودی است، اظهارکرد: رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی توسط اصناف و ادارات دولتی، رعایت نکردن فاصله گذاری فیزیکی، استفاده نکردن از ماسک در اماکن عمومی، شستشو نکردن دست‌ها، شرکت در مراسم عزا و عروسی، حضور در قبرستان‌ها و سفر مسافران و گردشگران از سایر استان‌های آلوده به استان ما که دارای آب و هوای مطلوبی است، از جمله عوامل مبتلا شدن بیشتر مردم این استان به کرونا است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به وضعیت قرمز استان خوزستان و وضعیت هشدار استان بوشهر که در همجواری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند، گفت: مراودات مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص شهرستان های گرمسیری با این استان‌ها می تواند منجر به آلوده شدن مردم استان شود یا با سفر کردن مردم استان این بیماری را انتقال دهند و آمار مبتلایان استان افزایش یابد.

یزدان‌پناه در این خصوص که با توجه به روند صعودی کرونا در استان آیا تصمیمات محدودکننده اتخاذ می شود، عنوان کرد: تصمیمات کرونایی استان با تصمیمات ستاد کل مغایرت نخواهد داشت اما به اندازه اختیاراتی که داریم، محدودیت ایجاد می کنیم.

وی ضمن هشدار به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تصریح کرد: در صورتی که دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود، مبتلایان کرونایی استان خیلی افزایش پیدا می کنند و مرگ و میرهای جدیدی رخ خواهد داد که هزینه های زیادی برای مردم در پی خواهد داشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: مردم در تماس‌هایی که دارند، حتما فاصله کمتر از ۲ متر نداشته باشند و حتی در نشست های خانوادگی از ماسک استفاده کنند.

یزدان‌پناه بیان کرد: طبق دستورالعمل های ستاد کرونا دانشگاه‌ها و مدارس باید توصیه های و دستورالعمل‌های بهداشتی را در زمینه برگزاری امتحانات و دایر کردن کلاس های درس رعایت کنند، بیان کرد: بر نحوه امتحانات و کلاس‌های دانشجویان و دانش آموزان نظارت وجود دارد و در صورتی که رعایت نشود دانشگاه علوم پزشکی این اختیار را دارد که جلوی برگزاری چنین امتحانات و کلاس‌هایی را بگیرد.

۴۷۲۳۲

کد خبر 519909

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha