معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: واحدهای تولیدی آسیب‌دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا در بخش کشاورزی حمایت می‌شوند.  

واحد تولیدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، غلامعلی مرادی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی اظهارکرد: صاحبان واحدهای آسیب دیده از ویروس کوید ۱۹ در بخش کشاورزی، برای بهره‌مندی از تسهیلات حمایتی هرچه سریع‌تر در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.  

وی افزود: واحدهای آسیب‌دیده بخش کشاورزی واجد شرایط استان برای بهره‌مندی از تسهیلات حمایتی هرچه سریع‌تر به سامانه کارا به آدرس الکترونیکی http: //kara. mcls. gov. ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.  

مرادی عنوان کرد: متقاضیان با توجه به شرایط اعلام شده شامل قرار داشتن در رسته‌های ۱۴ گانه اعلام شده، داشتن فهرست بیمه و کد کارگاهی تامین اجتماعی، فعال بودن در سال ۹۸ (به جز کسب و کارهای تعطیل شده با دستور دولت)، استفاده نکردن از بیمه بیکاری، تعدیل نکردن نیروی کار از یک اسفند ۹۸ (بر مبنای اطلاعات بیمه تامین اجتماعی)، تعهد به بازگشت نیروی کار در صورت تعدیل بر اساس متوسط نیروی کار آبان، آذر و دی ماه ۹۸، عقد قرارداد با نیروی کار بر اساس متوسط نیروی کار آبان، آذر و دی ماه ۹۸ و تعهد حفظ آن حداقل تا پایان ۹۹ می‌توانند برای پیگیری و دریافت این تسهیلات مراجعه کنند.  

مرادی بیان کرد: در این سامانه امکان ثبت اعتراض و رسیدگی به افرادی که مشمول دریافت تسهیلات حمایتی نشده‌اند نیز وجود دارد کلیه تسهیلات حمایتی شامل دوره تنفس سه ماهه و بازپرداخت تسهیلات نیز از مهر ماه امسال به مدت ۲۴ ماه است.  

وی به نحوه بهره‌مندی کارفرمایان آسیب دیده از این تسهیلات اشاره کرد و افزود: بعد از ثبت نام متقاضی در سامانه کارا و پس از بررسی و تأیید دستگاه اجرایی صادر کننده مجوز، متقاضی می‌تواند با ارائه مدارک و تضامین به ۱۷ بانک پرداخت کننده این تسهیلات که در استان مشخص شده مراجعه و نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.  

مرادی در خصوص بروز هرگونه تخلف از سوی کارفرمایانی که پس از دریافت تسهیلات نیروی کار خود را حفظ نکنند، بیان کرد: در صورت عدم رعایت و پایبندی به موارد تعهد شده محرومیت دو ساله از دریافت هر گونه خدمات بانکی شامل (تسهیلات، ضمانت نامه، اعتبارات اسنادی و …) و بازپرداخت تسهیلات با نرخ ۲۴ درصد برای متخلفان در نظر گرفته شده است.  

کد خبر 519893

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha