مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
۰ نفر

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی قم گفت: ۲۱ درصد دانش‌آموزان استثنایی قم به دلیل فقر مالی دسترسی به تلفن همراه و فضای مجازی ندارند و معلمان نمی‌توانند ارتباطی با این دانش‌آموزان برقرار کنند.

استثنایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هاجر شعاعی سه‌شنبه ۲۰ خرداد ‌افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، ‌روند آموزشی این دانش‌آموزان که ۳۵۰ نفر هستند، از طریق جزوه‌های آموزشی پیگیری شده‌ است.

وی اضافه کرد: بسیاری از خانواده‌های این دانش‌آموزان بی‌سواد هستند و جزوه‌هایی که در اختیار دانش‌آموزان قرارگرفته، بدون استفاده مانده است.

این مسئول ادامه داد: تهیه این تعداد تلفن همراه در توان آموزش‌وپرورش نیست. پیگیری روند آموزشی این دسته از دانش‌آموزان نیازمند ورود خیران در امر کمک به تامین وسایل کمک آموزشی به‌ویژه تلفن همراه است تا این تعداد از دانش‌آموزان محروم از آموزش نمانند.

شعاعی بیان کرد: از همان روزهای نخست تعطیلات مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا، دانش‌آموزان و معلمان مدارس ابتدایی وارد شبکه‌های اجتماعی و سامانه شاد شدند و مسائل آموزشی آن‌ها به‌صورت غیرحضوری کنترل و مدیریت شد.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی قم یادآور شد: شرایط خاص دانش‌آموزان استثنایی به‌ویژه ضعف سیستم ایمنی، حضور این دسته از دانش‌آموزان را در مدارس غیرممکن کرده است و همه فعالیت‌ها به‌صورت غیرحضوری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: درحال حاضر امتحانات دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی متوسطه به پایان رسیده و امتحانات سایر دانش‌آموزان ادامه دارد. همچنین درصد بالایی از دانش‌آموزان استثنایی به‌ویژه کم‌توانان ذهنی به‌تنهایی قادر به استفاده از فضای مجازی نیستند و تعطیلی مدارس خانواده این دسته از دانش‌آموزان را درگیر مسائل آموزشی کرده است.

به گفته شعاعی، درتابستان ۹۹ نیز معلمان دوره‌های آموزشی را برای دانش‌آموزانی که نیاز به برخی آموزش‌ها دارند، در سامانه شاد ادامه خواهند داد.

وی گفت: دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی آسیب بیشتری از آموزش مجازی می‌بینند. آموزش‌های مقطع متوسطه به‌صورت مهارتی انجام می‌شود که امکان پیگیری این نوع از آموزش‌ها به‌صورت غیرحضوری وجود ندارد. اگر سال تحصیلی آینده نیز با تعطیلی اجباری مدارس مواجه شویم، ‌ آسیب جدی به دروس مهارتی آن‌ها وارد می‌شود.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی قم خاطرنشان کرد: سطح سواد خانواده‌ها بر آموزش دانش‌آموزان استثنایی موثر است. خانواده‌های باسواد در امر آموزش دانش‌آموزان فعال هستند، ولی دانش‌آموزانی که والدین بی‌سوادی دارند، لطمه زیادی می‌بینند و لازم است آموزش‌وپرورش به‌صورت جدی‌تری وارد مساله سوادآموزی این دسته از خانواده‌ها شود.

به گفته این مسئول، یک هزار و ۶۱۹ دانش‌آموز در ۲۴ مدرسه استثنایی و مرکز مشکلات ویژه یادگیری قم تحصیل می‌کنند.

کد خبر 519878

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha