مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی البرز بیان کرد: از اول تیر واحدهای صنفی موظف هستند تخم‌مرغ‌ را در یخچال عرضه کنند، این طرح از فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز و به‌مرورزمان در واحدهای کوچک نیز اجرایی خواهد شد.

کارتن تخم‌مرغ

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سید محسن ابوترابی در رابطه با ضرورت حفظ سلامت تخم‌مرغ در مراحل تولید، بسته‌بندی و عرضه اظهار کرد: تخم‌مرغ جزو مواد خامی است که به نظر می‌رسد پوسته ضخیمی دارد و احتمال آسیب دیدن آن پائین است ولی این‌طور نیست.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی البرز ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام‌شده حتی یک آسیبی که با چشم هم قابل‌مشاهده نیست ممکن است بهداشت و سلامت تخم‌مرغ را به خطر بیندازد.

وی گفت: اغلب آسیب به تخم‌مرغ در مرحله انتقال اتفاق می‌افتد، بر این اساس مقررشده حمل‌ونقل تخم‌مرغ توسط خودروهایی که دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد را حفظ می‌کنند انجام شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی البرز توضیح داد: علاوه بر این بناشده از اوایل تیر تخم‌مرغ تنها به‌صورت بسته‌بندی ارائه و توزیع تخم‌مرغ به‌صورت فله‌ای ممنوع شود.

ابوترابی بیان کرد: همچنین واحدهای صنفی موظف هستند تخم‌مرغ‌ را در یخچال عرضه کنند، این طرح از فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز و به‌ مرور زمان در واحدهای کوچک نیز اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به دسته‌بندی کیفی تخم‌مرغ‌ها هم گفت: به‌زودی تخم‌مرغ‌ها بر اساس ظاهر و اندازه در دو رتبه a و b دسته‌بندی و عرضه خواهد شد.

کد خبر 519864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار البرز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha