مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
۰ نفر

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: طرح آب خاکستری قرار است در مجتمع‌های مسکونی اجرا شود به صورتی که فاضلاب هر مجتمع در همان مکان تصفیه و برای مواردی مانند فضای سبز مصرف شود.

آب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی جان صادق‌پور افزود: جمع‌آوری فاضلاب تنها در چهل درصد از شهر قم انجام می شود. طرح آب خاکستری قرار است در مجتمع‌های مسکونی اجرا شود به صورتی که فاضلاب هر مجتمع در همان مکان تصفیه و برای مواردی مانند فضای سبز مصرف شود.

وی تاکید کرد: به این منظور تخفیفاتی در بهای آب و فاضلاب مجتمع‌هایی که این طرح را اجرا کنند در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل آبفای قم از نیاز این شهر به چهار تصفیه خانه فاضلاب دیگر سخن گفت و افزود: در حال حاضر تنها چهار تصفیه به ظرفیت ۴۳ میلیون مترمکعب در شهر قم فعال است.

صادق‌پور تصریح کرد: توافقاتی هم برای استفاده از پساب فاضلاب در فضای سبز و منابع طبیعی انجام شده، اما هنوز اجرایی نشده است. همچنین مکان‌هایی برای احداث این تصفیه خانه‌ها پیش بینی شده و مطالعه برخی از آن‌ها مانند تصفیه خانه شرق شهر قم آغاز شده است.

وی یادآور شد: امکان تولید گاز متان هم از فاضلاب در تصفیه خانه شماره ۳ قم فراهم شده است. این بخش به علت تحریم‌های اجرا شده علیه کشورمان هنوز به نتیجه نرسیده است.

کد خبر 519857

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha