سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: ۲۳۳ نفر از دریانوردان تبعه هند روز گذشته با رعایت تمامی دستورالعمل‌های کنترلی و مراقبتی ابلاغی از سوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) به کشور هندوستان عازم شدند.

کشتی هندی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا محمدحسینی سه‌شنبه ۲۰ خرداد با اعلام این خبر افزود: این دریانوردان در مرحله نخست با یک فروند شناور نظامی هندی به کشورشان بازگشتند.

وی بیان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده زمینه انتقال تعداد ۷۵۰ نفر از تبعه هندی باقی‌مانده نیز در هفته‌های آینده فراهم خواهد شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر اظهار کرد: در فرایند غربالگری اتباع هندی که با حضور نمایندگان مرکز بهداشت استان هرمزگان انجام گرفت، خوشبختانه هیچ‌گونه علائم و مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نشد.

وی گفت: تمامی اقدام‌های انجام‌شده همچون اخذ مجوزهای بهداشتی، صدور روادید و غربالگری مسافران با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط و نمایندگان ارشد سفارت هند به انجام رسید.

محمدحسینی ضمن تشریح فرایند انتقال دریانوردان تبعه هند به کشورشان اظهار کرد: پس از شیوع بیماری کووید ۱۹، به‌منظور جلوگیری از تأثیر این ویروس نوپدید تمهیداتی از سوی مجامع بین‌المللی مبنی پرتردد دریانوردان اندیشیده شد که این امر محدودیت‌های ترددی را برای اتباع کشورها دربرداشت.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: محدودیت‌های جهانی اعمال‌شده متأثر از ویروس کرونا مشکلات ترددی را برای اتباع هندی که در خلیج‌فارس و دریای عمان به فعالیت دریایی مبادرت داشتند، ایجاد کرده بود.

وی اظهار کرد: با هماهنگی‌های دیپلماتیک بین وزارت امور خارجه دو کشور، سازمان بنادر و دریانوردی و نیروی دریایی ارتش، استانداری هرمزگان، نماینده وزارت امور خارجه در استان و سفارت هند، زمینه انتقال تعداد یک هزار نفر از تبعه هندی که در استان‌های هرمزگان و بوشهر به پیشه‌ی ملوانی مشغول بودند به کشورشان فراهم شد.

پایانه مسافری بین‌المللی بندر شهید باهنر (خلیج‌فارس) با مساحت سه هزار و ۸۰۰ مترمربع یکی از بزرگ‌ترین پایانه‌های مسافری کشور بوده که در امر جابه‌جایی مسافر دریایی بین ایران و کشورهای حوزه خلیج‌فارس فعالیت می‌نمایند.

ویروس کرونا که رسماً کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۱۵۰ کشور سرایت کرده است.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افرادی که نقص ایمنی دارند مانند بیماران دیابتی، دیالیزی که بیماری‌های خود ایمن دارند می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ومیر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش‌شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در چند وقت اخیر کم‌توجهی به الزام‌های بهداشتی و جدی نگرفتن هشدارها از سوی مردم، شیب ابتلا به ویروس کرونا را در استان بسیار تند کرده و موجی از نگرانی را در میان مسئولان، مردم و دوستداران سلامت ایجاد کرده است.

کد خبر 519854

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha