سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
۰ نفر

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در سنندج نسبت به دوره اول شیوع این بیماری دوبرابر شده و اگر مردم اصول‌بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، باید منتظر موج بحرانی این بیماری باشیم.

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر صدیق جدیدالاسلامی اظهار کرد: با توجه به آخرین آمار مبتلایان به کرونا، سنندج با بیشترین تعداد در وضعیت قرمز قرار دارد، به‌طوری‌که از تعداد ۱۹۳ مورد بستری بیمار مبتلا به کرونا در استان کردستان ۱۲۱ مورد مربوط به سنندج است.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان تاکید کرد: غربالگری در تشخیص بیماران مبتلا به کرونا اهمیت دارد و ۲ مرکز ۱۶ ساعته در سنندج واقع در بهاران و عباس آباد برای شناسایی و تست از افراد مشکوک به این ویروس دایر شده و نمونه‌گیری می‌کنند.

جدیدالاسلامی اضافه کرد: بازگشایی فضای کسب و کار به معنی اتمام کرونا نیست، در موج اول این بیماری همه موارد محدودیت و موازین بهداشتی رعایت شد اما با باز شدن ادارات و برخی اماکن مردم فکر کردند کرونا تمام یا ضعیف شده است که این باوری اشتباه و منجر به افزایش تعداد مبتلایان شد.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان بیان کرد: کرونا با پیشگیری مهار می‌شود و هنوز درمانی برای آن وجود ندارد، کرونا ویروسی ناشناخته و جدید است و تنها روش مهار و کنترل آن در دنیا فقط پیشگیری است، بنابراین با رفتار جهادی و رعایت اصول پیشگیری نگذاریم کار به درمان برسد.

جدیدالاسلامی گفت:مهار کرونا نیازمند عزم ملی و همت جهادی است، از شهروندان می‌خواهیم از برگزاری مراسم عروسی، ترحیم و مهمانی‌ها خودداری کنند تا با رعایت آنچه که مورد تأیید وزارت بهداشت است، کرونا مهار شود.

وی اظهارکرد: مردم با پیشگیری کادر بهداشت و درمان را یاری کنند،  این تلاشگران عرصه سلامت در جبهه مبارزه با کرونا با پوششی سخت و غیرقابل تحمل برای نجات جان همنوع خود طبق وظیفه انسانی ایثارگونه خدمت می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: بزرگترین کار در حق کادر بهداشت و درمان پیشگیری است، تنها با پیشگیری است که از بارمراجعه به بیمارستان‌ها کاسته می‌شود چرا که کادر درمان رفته رفته دچار فرسودگی و در ارائه خدمت عاجز خواهند شد.

جدیدالاسلامی اضافه کرد: ۳۰ هزار کادر پرستار و پیراپزشک، ۱۳ متخصص کودکان، ۴۰ متخصص داخلی، ۲۸ متخصص رادیولوژی، ۴۷ متخصص بیهوشی، ۲۴ طب اورژانس، ۱۰  همکار گروه عفونی و متخصص ریه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان مشغول ارائه خدمت هستند.

وی استفاده از ماسک در اماکن عمومی را از سوی همه اقشار الزامی اعلام کرد و گفت: اگر دستکش به صورت اصولی و بهداشتی دفع نشود فقط منجر به انتشار آلودگی خواهد شد و به همین دلیل شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون را نباید فراموش کرد.

کد خبر 519841

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha