مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
۰ نفر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان مرکزی گفت: این استان در امر مبارزه با قاچاق کالا رتبه یک کشور را کسب کرده است.

قاچاق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سعید فرخی سه‌شنبه ۲۰ خرداد در آیین تودیع و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی بیان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب در حال حاضر در یک جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و ابعاد جنگ در این ۴۰ ساله متفاوت بوده است، اما طی دو سال اخیر یک جنگ اقتصادی تمام عیار توسط استکبار جهانی به ملت ایران تحمیل شده است.

وی بیان کرد: استان مرکزی استانی اقتصادی و صنعتی است و شرایط سختی را تجربه کردیم، اما شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد که این استان در این جنگ اقتصادی توانست تاب آوری خود را افزایش دهد، مقاومت کند و رو به جلو حرکت کند.

فرخی مسئول افزود: سال گذشته تعداد سرمایه‌گذاری، تعداد پروانه‌های بهره‌برداری و جواز تاسیس در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و ... شاید در کل ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بود. سال گذشته یک سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون دلاری در استان ثبت شد که مطابق با ۴۰ سال گذشته بود، همچنین صادرات غیرنفتی به یک میلیارد دلار رسید و علاوه بر حفظ اشتغال موجود ۱۵ هزار شغل در داخل استان ایجاد شد و سرمایه گذاری دو سال اخیر به غیر از حجم سرمایه گذاری غیردولتی بی مانند بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی ادامه داد: همکاری مجموعه تعزیرات حکومتی با بخش‌های مختلف استان در روزها و ماه‌های اخیر مطلوب بود. استان مرکزی مسیر ترانزیت قاچاق است، اما در روزهای اخیر با همکاری تعزیزات و دستگاه‌های اجرایی دخیل یکی از موفق‌ترین استان‌ها در مبارزه با قاچاق بوده‌ایم و رتبه یک کشوری را در این زمینه کسب کرده‌ایم و همچنان باید با اقدامات شاخص در این جایگاه بمانیم.

کد خبر 519831

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha