سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
۰ نفر

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: روزانه ۵۰۰ تن زباله در ارومیه جمع‌آوری می‌شود.

زباله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، احد یوسفی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در استان آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: سرانه تولید زباله روزانه به ازای هر شهروند ارومیه‌ای ۷۳۰ گرم است که در مجموع روزانه ۵۰۰ تن زباله به سایت دفن زباله منتقل می‌شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: ۳ غرفه تحویل پسماند خشک در سطح ارومیه فعال است. ماهانه ۲۰ تن پسماند خشک در مجموع در ارومیه جمع‌آوری می‌شود، از سال ۹۹ سازمان مدیریت پسماند طرحی تحت عنوان طرح تام را در سازمان‌ها و ادارات اجرایی می‌کند تا زباله‌های خشک به ویژه کاغذ را در محل‌های تعیین شده که سازمان پسماند مشخص کرده قرار دهند.

وی اظهار کرد: بهره‌برداری از کارخانه کمپوست؛ تجهیز و مدرن‌کردن ماشین آلات سازمان در زمینه جمع‌آوری، حمل و دفن؛ برنامه‌ریزی برای تفکیک صحیح پسماند در ارومیه و بهره‌مندی از توان نخبگان بومی در زمینه‌های مختلف مدیریت پسماند از جمله برنامه‌های سازمان برای سال جاری است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه یاد آورشد: وظیفه پاکسازی حاشیه دریاچه ارومیه برعهده سازمان نیست، با وجود این سازمان به صورت نمادین اقدام به جمع آوری زباله‌های حاشیه دریاچه ارومیه توسط پاکبانان می‌کند و خودروهایی نیز برای برداشت زباله در حاشیه دریاچه مستقرر می‌شوند.  

کد خبر 519825

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha