مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
۰ نفر

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست قم گفت:‌ شرکت‌های مشاور در حوزه‌ محیط ‌زیست نقش موثری در راهنمایی فعالان اقتصادی برای رعایت قوانین این حوزه دارند و تشکیل این مجموعه‌ها در سطح استان مورد نیاز است.

قم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید رضا موسوی مشکینی سه‌شنبه ۲۰ خرداد بیان کرد:‌ بر اساس قانون رعایت استانداردهای محیط زیستی برای انجام فعالیت‌های تولیدی و صنعتی ضروری است و در همین رابطه تشکیل شرکت‌های مشاور محیط زیستی، بستر مناسبی برای آشنایی هرچه بیشتر فعالان اقتصادی استان با قوانین محیط زیستی و اجرای آن فراهم خواهد کرد.

وی افزود: براساس قانون واحدهای صنعتی که بیش از ۵۰ تن در آن‌ها مشغول به فعالیت هستند باید در جریان فعالیت خود از یک کارشناس حوزه محیط زیست استفاده کنند اما ازآنجاکه بیشتر واحدهای صنعتی استان کوچک و متوسط بوده و کمتر از این میزان نیرو دارند، تشکیل شرکت‌های مشاور محیط زیستی امکان مناسبی برای ارائه خدمات موردنیاز آنان در این حوزه است.

این مسئول ادامه داد: همچنین تشکیل شرکت‌های محیط زیستی در قم،  هزینه فعالان اقتصادی را در جریان آشنایی با دستورالعمل‌های حوزه محیط زیست و رعایت آن‌ها کاهش می‌دهد و از وقوع تخلفات قانونی که منجر به جریمه و حتی تعطیلی واحدهای صنعتی می‌شود، جلوگیری می‌کند.

موسوی مشکینی گفت: در حال حاضر نیز وضعیت فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی قم بر اساس استانداردهای محیط زیستی به‌طور مستمر توسط کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان مورد پایش و بررسی قرار گرفته و با متخلفان بر اساس قانون برخورد می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست قم بیان کرد:‌ همچنین با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده، ‌طی سال گذشته ۳۰ واحد صنعتی استان به سیستم سنجش آلودگی هوا تجهیز شد و سامانه‌های پایش خود را به‌روز کردند که این موضوع نقش مؤثری در کاهش آلودگی‌های این بخش خواهد داشت.

کد خبر 519763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha