سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

مدیرکل بنادر و دریانوردی گلستان گفت: با هدف ارتقای امنیت تردد دریایی در حوزه گردشگری و منطقه‌ای خلیج گرگان، شناورهای غرق‌شده در آبراه اصلی آشوراده - بندرترکمن از آب خارج می‌شود.

شناورهای غرق‌شده

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، الله‌یار اسعدی دوشنبه ۱۹ خرداد در نشست مدیران شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در جزیره آشوراده اظهار کرد: ۲ شناور در کریدور آبی بندرترکمن - آشوراده با اعتبار چهار میلیارد ریالی در سال ۹۹ توسط پیمانکاران این اداره از آب خارج خواهد شد.

وی افزود: همچنین طرح پیاده‌سازی حریم ۶۰ متری سواحل گلستان در صد کیلومتر از سواحل استان با همکاری سازمان جنگل‌ها و مراتع و وزارت نیرو در گلستان آغاز شد.

اسعدی بیان کرد: سازه‌های غیرمجاز ساحلی در گلستان نیز شناسایی و اقدامات لازم برای جمع‌آوری و قلع‌وقمع آنها در دست انجام است.  

مدیران شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان اضافه کرد: با وجود آنکه در برخی استان‌های ساحلی اقدامات قهری برای این موضوع در پیش گرفته‌ شده اما در گلستان با صدور اخطاریه‌های دریانوردی در یک تعامل اجتماعی با مالکان و بدون ارجاع به محاکم قضایی، این سازه‌ها را جمع‌آوری می‌کنیم.

 وی از تمامی افرادی که در کرانه‌های خلیج گرگان و دریای خزر، سازه ساحلی دارند خواست اطلاعات ساختمان خود را در سامانه جامع سازه‌های دریایی کشور ثبت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان نیز در این نشست گفت: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های راه و شهرسازی، اجرای این طرح‌ها در گلستان شتاب می‌گیرد.

حسین محبوبی به تخصیص ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بزرگراه بجنورد - بهشهر اشاره کرد و افزود: با تغییر روش تخصیص اعتبارات از حالت اسناد خزانه به نقدی مشارکت پیمانکاران در اجرای این طرح بیشتر خواهد شد.

محبوبی اظهار کرد: طرح احداث مسیر ریلی اینچه‌برون - آزادشهر - شاهرود با اعتبار حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال با همراهی قرارگاه خاتم اجرا خواهد شد.

معاون هوانوردی اداره‌کل فرودگاه‌های گلستان نیز بیان کرد: شیوع کرونا باعث کاهش ۸۰ درصدی پروازهای این فرودگاه شد.

عبدالخلیل صادقی اظهار کرد: قبل از شیوع کرونا به طور متوسط ماهانه ۲۵۰ سورتی پرواز از فرودگاه گرگان انجام می‌شد اما با شیوع این بیماری تعداد پروازها به ۵۴ سورتی کاهش یافت.

صادقی از بهتر شدن تعداد پروازها در فرودگاه گرگان در پساکرونا خبر داد و گفت: با تثبیت کرونا در حال حاضر در هر هفته بیش از ۴۰ پرواز از این فرودگاه انجام می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرقی ۲ کشور نیز در این جلسه اظهارکرد: پارسال ۲۶ هزار تن محصول وارد استان شد که ۱۲ هزار تن از این کالاها مربوط به ترانزیت بازارهای بین‌المللی است.

مهدی عبدالکریم‌زاده بیان کرد: با توجه به اینکه حدود چهار ماه از سال به سبب سیل و شیوع کرونا، فعالیت مسیر ریلی اینچه برون متوقف شده اما در این مدت ترانزیت محصول از گلستان ۶ درصد بیشتر شد.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان هم در این جلسه افزود: تعداد تلفات جاده‌ای استان سال ۹۸ نسبت به سال ماقبل کاهش یافت به طوری که تعداد تلفات در بخش عابران پیاده ۱۶ درصد و در بخش موتورسواران ۲۶ درصد کمتر شد.

غلامرضا بیکی ادامه داد: در سال ۹۸ با اجرای طرح‌های عمرانی و ترافیکی تعداد مناطق پر تصادف گلستان ۲۰ درصد و مناطق پرتصادف از ۴۸ مورد به ۳۸ مورد کاهش یافت.

کد خبر 519752

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha