نشست هم‌اندیشی بانوان خبرنگار با مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برگزار و تشکیل مجمع مشورتی بانوان خبرنگار به عنوان یک پیشنهاد برای گام‌های بعدی نشست‌ مشورتی مطرح شد.

نشست هم‌اندیشی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در این نشست که با حضور بانوان فعال حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی، بانوان کارآفرین و فعال اقتصادی در حوزه مثلث توسعه اقتصادی و معین‌های اقتصاد مقاومتی در سالن شهید باهنر استانداری خراسان رضوی برگزار شد، طاهره طهماسبی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بر ساماندهی، راهبری، حمایت و نظارت بر امور فرهنگی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از سوی این دفتر تاکید کرد و یادآور شد: نرخ بیکاری بانوان استان طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ کاهش و نرخ مشارکت اقتصادی، تعداد بیمه‌شدگان و تعاونی‌ها نیز طی همین دو سال افزایش یافته است.

وی بر طرح دغدغه‌ها و دیدگاه‌های بانوان خبرنگار تاکید کرد و افزود:‌ بخشی از دغدغه‌های شما صنفی است و بخشی مشکلات کلی بانوان استان است که هر دو دسته باید بررسی شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی به برگزاری این نشست به عنوان آغاز راه اشاره کرد و گفت: پرداختن به موضوعاتی با ضریب اهمیت بیش‌تر در جلسات بعدی پیشنهاد خوبی است که می‌توانیم بر همین اساس نشست‌ها را ادامه دهیم.

رئیس مجمع مشورتی زنان خراسان رضوی نیز از ایده طرح تشکیل این مجمع با محوریت خراسان رضوی گفت و افزود: مجمع مشورتی زنان سه سال است به صورت رسمی در استان فعالیت می‌کند و از خراسان رضوی به کل کشور توسعه پیدا کرده است.

فاطمه علمداری، کارآفرین و معین اقتصاد مقاومتی، از بهینه‌سازی فعالیت‌های مرتبط با زنان و تاثیر مثبت آن بر اقتصاد و آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و گفت: طرح شورای حکمیت مجمع باعث کاهش ۱۰ درصدی نرخ طلاق در شهرستان رشتخوار شد و حالا در دیگر شهرستان‌های استان نیز اجرا می‌شود.

نائب‌رئیس کانون زنان بازرگان خراسان رضوی نیز در این نشست به تشریح فعالیت‌های این کانون پرداخت و تاکید کرد: کانون زنان بازرگان وابسته به اتاق بازرگانی است و وظیفه آن ایجاد ارتباط میان بانوان کارآفرین است.

آذر کیانی‌نژاد به کمیسیون‌های این کانون اشاره کرد و گفت: روابط عمومی و امور بین‌الملل، آموزش و فرهنگ‌سازی و صنعت از جمله فعالیت‌های کانون برای استفاده از پتانسیل بانوان استان است.

نسرین یوسفی عارفی نیز در این نشست به عنوان یکی از نمایندگان معین‌های اقتصادی خراسان رضوی به مثلث توسعه اقتصادی اشاره کرد و افزود: این مثلث توسعه کسب و کارها را در پی داشته و اتفاق‌های خوبی را رقم زده است.

در ادامه این جلسه نمایندگان رسانه‌ها و خبرنگاران مختلف به ارائه دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند و انتقادات و پیشنهادات خود را بیان کردند. مردسالاری، تبعیض جنسیتی، امنیت شغلی، حضور زنان در مشاغل مدیریتی، بیمه، حقوق و مزایا از جمله مهم‌ترین موضوعاتی بود که نمایندگان رسانه‌های استان در این جلسه به آنها اشاره کردند.

کد خبر 519664

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha