مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان گفت: اطلاعات غلط برخی از کشاورزان موجب آتش‌سوزی در مراتع ملی و جنگل‌های خوزستان شده است.

آتش‌سوزی مراتع

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، کوروش کیانی اظهار کرد: در خصوص آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع، از اسفندماه، برنامه‌هایی در این راستا آماده شد و جزو اولین استان‌ها در کشور بودیم که برای این امر چاره‌اندیشی کردیم. بر این اساس با توجه به اینکه سال ۹۸  نیز مقام اول را در وقوع چنین آتش‌سوزی‌ها در کشور داشتیم به همین دلیل سعی شده است تمهیداتی را در این استان اجرا کنیم.

وی افزود: تمام حریق‌هایی که در ۱۰ سال گذشته در جنگل‌ها و مراتع استان خوزستان اتفاق افتاده بود، روی نقشه‌ها جانمایی و مشخص شد و اعتبار خوب ملی بالغ‌بر دو میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان بیان کرد: دیده‌بان در مناطقی که در گذشته دچار حریق شد، قرار داده شده اما اتفاقی که افتاد در این مناطق درصد ناچیزی آتش‌سوزی داشتیم و در صورت حریق به طور فوری مهار شد.

کیانی تصریح کرد: موردی که در آتش‌سوزی‌های اخیر وجود دارد به طور عمده سرایت آتش‌سوزی‌ها از زمین‌های کشاورزی به عرصه‌های ملی است.

وی افزود: چند مورد حریق عمدی در استان داشتیم، افراد برای منافع خود و اختلافات شخصی دست به آتش‌سوزی زدند و تاوانش را طبیعت داد.

مدیرکل منابع طبیعی استان خوزستان گفت: در سال‌های گذشته و امسال مکاتبات بین بخشی و جلسات ستاد بحران استان تشکیل و شرح وظایف بین دستگاه‌ها گفته شد که از جمله توجیه کشاورزان در این خصوص بود که باید توسط جهاد کشاورزی موضوع زمین‌های کشاورزی آنان مورد رسیدگی قرار گیرد، منابع طبیعی نیز برنامه‌های آموزشی به جوامع محلی را انجام داده است تا کشاورزان با اطلاعات اشتباه خود عامل آتش‌سوزی در عرصه‌های ملی و طبیعی در استان نشوند.

کیانی بیان کرد: این آتش‌سوزی‌ها در بلندمدت موجب آسیب رسیدن به زمین‌های کشاورزی می‌شود و خاک، حاصلخیزی خود را از دست خواهد داد.

وی در خصوص آتش‌سوزی روزهای اخیر در استان خوزستان گفت: تمام نیروها در این راستا بسیج شدند و خط آتش نیز شناسایی شده و اکنون حریق به طور کامل خاموش شده و عملیات خنک‌سازی انجام شده است.

کد خبر 519629
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha