کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر آغاز بارش‌ها در نقاط شمالی استان و احتمال طغیان رودخانه‌هاست.  

سیلاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازایرنا، مهدی کریمی، کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی، دوشنبه ۱۹ خرداد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد : براساس بررسی این نقشه‌ها، رگبار باران همراه با بارش تگرگ و رعد و برق و وزش باد شدید از روز سه‌شنبه ۲۰ خرداد در سطح استان آغاز می‌شود و تا اواخر هفته ادامه دارد.  

وی اضافه کرد: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن رودخانه‌ها و احتمال سقوط اشیا در اثر وزش باد دور از انتظار نیست و لازم است تا شهروندان در ترددهای خود نکات ایمنی را در نظر بگیرند.  

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: انجام اقدامات به‌موقع در خصوص آبگرفتگی معابر شهری و اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه‌ها از ضرورت روزهای آتی در آذربایجان‌غربی است.  

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بارشی در استان گزارش نشده‌است بارش‌های روز سه‌شنبه ۲۰ خرداد بیشتر نواحی شمالی استان را در برمی‌گیرد و در نواحی مرکز و جنوب استان هم بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.  

کریمی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته تکاب با چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین و پلدشت با ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان گزارش شده است.  

آذربایجان‌غربی بر اساس پیش‌بینی‌های کارشناسان هواشناسی استان تا پایان هفته جاری شاهد بارش باران و توام با تگرگ است.  

این استان سالانه بر اثر بارش تگرگ و رگبارهای بهاره دچار خسارت‌های فراوانی در بخش کشاورزی می‌شود.  

کد خبر 519445

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha