دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت که مطابق نقشه‌های پیش‌یابی، بارش های رگباری گلستان در تابستان امسال نسبت به دوره متوسطه افزایش خواهد یافت که نتیجه آن، افزایش نیم تا ۲ درجه‌ای دمای استان است.

باران

به گزارش همشهری آنلاین نوربخش داداشی روز دوشنبه در نشست مدیران شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در جزیره آشوراده اظهار داشت: برای تعیین زمان دقیق بارش های رگباری که ناشی از فعالیت ابرهای جوششی است باید هر چه سریعتر دغدغه‌های مربوط به بهره‌برداری از رادار هواشناسی استان برطرف شود .

وی با اشاره به فعالیت ۱۴۰ ایستگاه باران سنجی، اقلیم شناسی، جاده‌ای و ایستگاه فراجو در استان گفت: برای رفع دغدغه اصلی استان برای پیش بینی های کوتاه مدت، نیازمند بهره برداری از سامانه راهدار هواشناسی هستیم که تاکنون قرارداد ۱۶۰ میلیارد ریالی خرید رادار هواشناسی تنظیم و امکان افزایش این مبلغ به ۲۵۰ میلیارد ریال نیز فراهم است.

داداشی به افزایش ایستگاه هواشناسی جاده‌ای در مسیرهای کوهستانی توسکستان و خوش ییلاق اشاره کرد و افزود: امسال ایستگاه هواشناسی برای افزایش خدمات دهی به خودروهای عبوری در معابر کوهستانی بیشتر خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای جذب اعتبارات حوزه پیشگیری از وقوع کانون‌های ریزگرد در گلستان نیاز به داده های هواشناسی بود که پارسال با همکاری سازمان محیط زیست نخستین ایستگاه پایش ریزگردها در استان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گفته وی امسال نیز دومین ایستگاه سنجش و پالایش گرد و غبار در مراوه تپه افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 519425

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha