سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زابل از ایمن‌سازی محور زابل - زاهدان از طریق اجرای شیار لرزاننده به منظور افزایش ایمنی تردد خبر داد.

شیار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد امین جوینی بیان کرد: سوانح رانندگی همواره یکی از دغدغه‌های دست‌اندرکاران حمل و نقل جاده‌ای بوده که با ارتقای ضریب ایمنی راه‌ها و فرهنگ‌سازی می‌توان در راستای کاهش آن گام برداشت. در قالب طرح ایمن‌سازی محور زابل - زاهدان که از اردیبهشت ماه سال ۹۹ شروع و در خرداد ماه ۹۹ به اتمام رسید، اقداماتی نظیر اجرای شیار لرزاننده طولی مجموعاً به طول ۱۰ کیلومتر و شیار لرزاننده عرضی مجموعاً به طول ۳ کیلومتر در نقاط حادثه خیز، نصب علائم ایمنی و هشدار دهنده و چراغ چشمک زن سولار و همچنین خط کشی راه‌ها انجام شد.

وی گفت: این اقدام موجب می‌شود رانندگان بلافاصله پس از انحراف از مسیر، با دریافت هشدارهای لرزشی و صوتی به مسیر اصلی بازگردند و به این ترتیب از بروز حوادث احتمالی و سوانح ناگوار جلوگیری می‌شود.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زابل افزود: همچنین با توجه به حجم بالای تردد در محورهای مواصلاتی زابل-زهک، زابل-هیرمند و زابل-بنجار، ایمن‌سازی این مسیرها نیز در حال اجراست.

این مسئول از کاربران جاده‌ای خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به تابلوهای هشدار دهنده در محورهای مواصلاتی توجه نموده و با رعایت سرعت مطمئنه، حافظ سلامت خود و دیگران باشند.

کد خبر 519324

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha